تدارک ۳۱۲ پایگاه برای جمع آوری نذورات قربانی مردم نیکوکار خراسان جنوبی

سلم‌آبادی در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان گفت: ۳۱۲ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در سطح شهر، قربانگاه‌ها، مراکز نیکوکاری و مساجد سطح خراسان جنوبی پذیرای نذورات قربانی مردم نیکوکار با هدف کمک به معیشت نیازمندان هستند.

«رضا سلم آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اجرای طرح «نذر قربانی» در روز عید سعید قربان با هدف مساعدت به معیشت مردم نیازمند از طریق مساعدت‌های نقدی، نذورات و اهدای گوشت قربانی، گفت: امسال ۳۱۲ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری نذر قربانی در نقاط مختلف استان برپا می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم استان می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد حضور پیدا کرده و کمک‌ها و گوشت‌های قربانی خود را به این نهاد و یا مراکز نیکوکاری تحویل بدهند.

 

سلم آبادی با تاکید بر اینکه ذبح قربانی در روز عید سعید قربان از اعمال مستحب مؤکد دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: امکان مشارکت مردم در طرح نذر قربانی با اهدای هر مبلغی امکان‌پذیر است و کمیته امداد بر اساس نذورات نقدی جمع‌آوری‌شده، به نیت افراد مشارکت‌کننده، اقدام به تهیه دام زنده و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: امسال امیدواریم با جذب چهار میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح «نذر قربانی» شاهد رشد ۵۴ درصدی این کمک‌ها نسبت به سال گذشته باشیم. 

 

سلم آبادی با بیان اینکه به منظور هدفمند کردن نذرهای قربانی طرح های «هر دستگاه اجرایی یک قربانی» و «هر مسجد یک قربانی» اجرا می شود، گفت: ۴۶ هزار خانوار نیازمند استان به ویژه سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و فرزندان ایتام و محسنین از حمایت‌های طرح «نذر قربانی» بهره‌مند می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۲۴۸ رأس دام و ۲۷ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم گوشت در طرح نذر قربانی جمع‌آوری شد و ۲۵ هزار و ۵۵۰ خانوار نیازمند از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

 

وی در پایان روش‌های مشارکت و پرداخت الکترونیکی کمک‌ها و نذورات مردم در طرح «نذر قربانی» را استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا، کد دستوری #۵۶*۱*۸۸۷۷*، شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰  در استان اعلام کرد.

 

 

کد خبر 955067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha