تاکید امام جمعه کرمان بر استفاده از فرصت روز عرفه برای دعا و نیایش به درگاه الهی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دعای عرفه هم نحوه درخواست از خدا و هم یک دوره معارف دینی در این دعا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه(۹ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به روز عرفه گفت: دعای عرفه هم نحوه درخواست از خدا و هم یک دوره معارف دینی در این دعا وجود دارد.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان فرازی از دعای عرفه را که " خدایا در درونم مرا خوار و در چشم مردم مرا عزیز کن" مورد توجه قرار داد و افزود: این دو ارتباط تنگاتنگی دارد زیرا هر چه آدمی خودبینی و غرورها و توجه به خود را در زندگی کم کند به همان تناسب در انظار عمومی عزیز و عظیم می شود‌.

 



وی اظهار داشت: کسی که دوست دارد به معنای واقعی بر دلها حکومت کند و مردم از صمیم قلب به او احترام بگذارند و محبوب دلها شود؛ تنها راهش این است در درون، خود را خوار و حقیر کند که نمونه های آن در سیره عملی حضرات معصوم زیاد دیده می شود و هم بزرگان و علمای خاصی که سعی می کردند خود را کوچک کنند.

 



امام جمعه کرمان یکی از مصادیق این فراز دعای عرفه را شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست که به شدت به این فراز از دعای امام حسین عمل می کرد و عزت و عزیزی او وحضور بی نظیر مردم در مراسم ایشان گواه این مطلب است.

 



وی خاطرنشان کرد: امامی مثل سیدالشهدا در پیشگاه خدا با اشک و آه "خواری درون، عزیزی در چشم مردم، اینکه آبروی من با گناهان نرود و سریره من باعث سرافکندگی من نشود" می خواهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در پایان تاکید کرد: عصر روز عرفه را به ویژه قدر بدانید و از این فرصت استفاده کنید.
 

کد خبر 955089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha