پیام امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت عیدقربان

امام جمعه و استاندار کرمان در پیامی مشترک آورده اند: عید قربان عید رویش وحدت و همدلی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام  والمسلمین  حسن علیدادی سلیمانی، نمایندۀ ولیّ فقیه در استان و امام جمعه و دکتر محمّدجواد فدائی، استاندار کرمان در پیامی مشترک ضمن بیان کارکردهای معنوی و اجتماعیِ عید قربان، روز بزرگ عرفه و عید قربان را به ایرانیان و مردم نجیبِ کرمان تبریک گفتند. متن پیام ایشان بدین شرح است: 

 

 

  بسم الله الرحمن الرحیم
 
«آن عید قربان را بگو، وان شمع قرآن را بگو
آن فخر رضوان را بگو، مستان سلامت می کنند»

عرفه، هنگامۀ استجابت دعا و عید قربان، یوم النّحر، جلوه گاه بندگی و فرمانبرداری انسان در برابر خدا و روز جوشش و خروش جوامع اسلامی در برابر کنش‌هایِ اهریمنی است.

 

 

قربان (یوم الضّحی) و روز «حجّ اکبر» و زمان «ثجّ» و «عجّ» و جلوه‌گاهِ یادکرد عظمت پروردگار و خروش طنینِ الله‌اکبر است.

 

 

به استنادِ کلام امام سجّاد (ع)، «خداوند در این روز خجسته، به نیازهای انسانِ خواهنده، جوینده، امیدوار و بیمناک می نگرد».

 

 

از کلام امام خمینی (ره) است که «عید قربان، عیدی است که انسان‌هایِ آگاه را به یاد قربانگاهِ ابراهیمی می‌اندازد. قربانگاهی که درسِ فداکاری و جهادِ در راه پروردگار را به فرزندانِ آدم، اصفیاء و اولیایِ خدا می‌دهد»

 


باورِ ما این است که حقیقتِ معنویِ قربان، به قربانگاه بردنِ نفسِ سرکش، برآمدنِ انسان از خویشتنِ خویش و عبورِ باشکوه و پیروزمندانۀ انسانِ فداکار از آزمونِ الهی و رسیدنِ او به مرتبۀ خلیل‌الرّحمانی است.

 

 

 

از منظر اجتماعی هم عید قربان، عیدِ رویشِ وحدت و همدلی و نمودِ گفتمانِ دین‌مدارِ جوامعِ اسلامی است.

 

 

ما با این نگره‌هایِ دینی، روز عرفه و عیدِ قربان را به همۀ مردمِ شریفِ ایران و به ویژه مردمِ نجیب کرمان تبریک و شادباش عرض می‌کنیم و امیدواریم خداوند به همۀ ما توفیق مبارزۀ با پلیدی‌ها و طاعت و بندگی بارگاهِ حضرتش را عطا فرماید.

کد خبر 955288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha