رزمایش پیامبر اعظم (ص) تودهنی به آمریکا و استکبار جهانی بود

آیت الله حسینی به رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: دشمن فکر کرد با تهدیدها و ارعاب ایران عقب نشینی می کند، ولی این یک تودهنی به آمریکا و استکبار جهانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (10 مرداد ماه) در خطبه های نماز عید قربان شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک عید قربان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلامی فرمود:«اگر کسی اهل تقوا بود، مومن و پرهیزگار شد، خیر دنیا و آخرت روزی او شده است».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیر دنیا و آخرت در تقوا و اطاعت از فرمان خداوند، خدا را داشتن و به فرمان خدا بودن است.

 

وی ادامه داد: کسی که دنیا را داشته باشد اما خدا را نداشته باشد و به فرمان خدا نباشد، مثل فراعنه، مستکبرین عالم و کافران و مشرکین خیری برای این گروه ایجاد نشده و اگر از دنیا هم چیزی نصیب آنها می شود، غیر از مکافات چیزی نخواهد بود.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: حضرت امیر المومنین (علیه السلام) فرمود:«اگر همه آسمان ها و زمین بر انسان مومن و بنده خدا بسته شود اما اهل تقوا باشد، خداوند راه ها را برای این بنده اش باز می کند و از جایی که فکر نمی کند خدا به او روزی می دهد». که این فقط در دنیای آفرینش بوده و پس از این جهان وضعیت به گونه دیگری است.

 

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز عید قربان، گفت: عید قربان یکی از افتخارات انسان کامل در مقابل امتحان های خداوند است.

 

وی یادآور شد: هر کجا انسان بر نفس، خودخواهی ها و وسوسه های شیطان پیروز شد، آن روز، ایام و لحظات عید انسان ها بوده و  هر کجا شکست خورد، آن عزای انسان ها است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: اگر انسان های کامل، انبیاء و اولیای الهی در میدان های سخت و دشوار پیروز نمی شدند، ما عیدی نداشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عید قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است، اضافه کرد: این عید ذبح کردن آنچه که انسان دوست دارد برای خداوند است.

 

وی عید قربان را عید تقرب به ذات ربوبی حق و نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: حضرت ابراهیم خلیل الله باعث شد انسان به خدا نزدیک شود که به فرمان خداوند از اسماعیل خود گذشت و خداوند هم این روز را روز عید انسان ها قرار داد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه این اعیاد به برکت نفوس قدسی انبیاء و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: هرکجا انسان به خاطر خداوند گذشت کرد، خداوند هم عنایت بزرگی به شخص و عالم انسانیت می کند. باید مثل حضرت ابراهیم (علیه السلام) گذشت کنیم تا برای عالم انسانی افتخار آفرین باشیم.

 

امام جمعه یاسوج به رزمایش موفق و دشمن شکن «پیامبر اعظم(ص)» اشاره کرد و گفت: در این رزماش انواع سلاح ها و موشک های پیشرفته به کار گرفته شد که یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در این دوره از زمان بود .

 

وی اظهار کرد: دشمن فکر کرد با تهدیدها و ارعاب ها ایران عقب نشینی می کند، ولی این یک تودهنی به آمریکا و استکبار جهانی بود.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: موشک هایی که در اعماق زمین ها به پرواز درمی آمد و به اهداف مورد نظر برخورد می کرد، برای دنیای استکبار بهت آور بود و نقشه های شوم آنها را درهم شکست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: آنها فکر کردند با توجه به پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، کشورمان هیچ حرکتی انجام نمی دهد، حتی به گونه ای که هواپیمای جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران نزدیک شد و مسافران عادی آن را به وحشت انداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش یک پاسخ کوبنده به آمریکا و ایادی آن در سراسر دنیا و منطقه بود که ایران اسلامی همیشه آمادگی دفاع از این ملت و مرز و بوم را دارد.

 

آیت الله حسینی در فراز دیگری از سخنان خود نسبت به رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت مطلوبی در استان وجود ندارد و اگر رعایت کنیم، می توانیم بر ویروس کرونا پیروز شویم و اگر خدای ناکرده سهل انگاری کنیم، مشکلاتی برای کل جامعه ایجاد می شود.

 

امام جمعه یاسوج گفت: کسانی که کاروان عروسی و تشییع راه اندازی می کنند، بسیاری از مردم در این برنامه ها مبتلا می شوند و اگر در این تجمع ها رعایت نکنیم، مشکلات بزرگی برای جامعه ایجاد می شود.

 

وی یاداور شد: مراکز فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و مذهبی تعطیل شده اند و اگر این موضوع ادامه پیدا کند، وضعیت بسیار وحشتناک خواهد بود.

 

آیت الله حسینی راه مراقبت از شیوع کرونا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله بهداشتی و اجتماعی دانست و گفت: باید به این مسئله توجه لازم را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک پیشاپیش ولادت امام هادی (علیه السلام)، به روز حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و گفت: حق بشر همان است که خداوند برای انسان ها بیان می کند.

 

وی اظهار کرد: حق انسان عبودیت پروردگار و متعالی شدن، پاکی و پاکدامنی، به بهشت رفتن و دوری از گناهان و دوزخ است.

 

آیت الله حسینی گفت: آنچه که انسان را به بهشت می برد و از دوزخ دور می کند، عمل به دستورات خداوند متعال است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: عده ای در دنیای امروز تحت عنوان حقوق بشر ولنگاری را ترویج می دهند که این اطاعت از شیطان و هوای نفس بوده و انسان به بدترین وجه در دنیا و آخرت عذاب می بیند. زیرا آثار تقوا و گناه در همین دنیا نمایان می شود.

کد خبر 955331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha