ورود خسارت 600 میلیارد تومانی به گردشگری فارس و نیاز به حمایت دولت

امیری گفت: کرونا باعث شده تا از اسفند 98 تا اردیبهشت 99 بالغ بر 600 میلیارد تومان به گردشگری فارس خسارت وارد شود و حوزه گردشگری نیاز به حمایت دولت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصیب امیری»، شب گذشته (پنج شنبه 9 مرداد) در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از 33 هزار اثر ثبت شده در کل کشور، سه هزار و 6 اثر مربوط به فارس است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: از 24 اثر ثبت جهانی، چهار اثر به فارس و شامل 11 مجموعه تعلق دارد و آخرین محور ثبت شده در فارس، محور ساسانی است.

وی اضافه کرد: سهم فارس از 711 موزه دولتی، 19 است و  باغ موزه مشاهیر از پروژه های مهم استان است که از سال 88 آغاز شد و از سال 96 به بخش خصوصی واگذار شده که بیش از 60 درصد تا کنون پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیری عنوان کرد: پروژه مرکز فرهنگی سعدی نیز از سال 88 شروع شد و از سال 97 به بخش خصوصی واگذار شد و 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: از بزرگترین پروژه های کشور، موزه منقطه ای استان فارس است که بیش از 33 هزار متر مربع وسعت و بیش از 60 درصد پیشرفت دارد و با تامین اعتبار تا پایان دولت بخش زیادی از آن به بهره برداری خواهد رسید.

امیری با تاکید بر توانمندی های فارس در حوزه صنایع دستی گفت: فارس در حوزه صنایع دستی، آباده را به عنوان شهر جهانی منبت و شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در کارنامه خود دارد.

وی افزود: از سال 91 تا 98 تاسیسات گردشگری فارس رشد 50 درصدی داشته است و بیش از 10 درصد اشتغال مستقیم در حوزه گردشگری وجود دارد و روند گردشگران رو به افزایش بوده است.

امیری با تاکید بر شیوع کرونا و تاثیر آن برای گردشگری فارس بیان کرد: کرونا باعث شده تا از اسفند 98 تا اردیبهشت 99 بالغ بر 600 میلیارد تومان به گردشگری فارس خسارت وارد شود.

وی ادامه داد: برای حفظ اشتغال حوزه های گردشگری اختصاص تسهیلات با بهره کم، مساعدت در اقساط معوق بانکی، کاهش مالیات  پرداخت کمک بلاعوض به راهنمایان گردشگری که فاقد بیمه هستند، بیمه هنرمندان صنایع دستی و ... باید تامین شود.

کد خبر 955336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha