حمایت از توسعه فارس در حوزه های مختلف به نفع استان های دیگر است

نوروزی گفت: فارس با برخورداری از مسیر ترانزیتی، فرودگاه های بین المللی و خدمات برتر پزشکی این قابلیت را دارد تا در این حوزه ها بیشتر حمایت شود زیرا پیامدهای مطلوب این ظرفیت ها به استان های دیگر نیز می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن نوروزی»، شب گذشته (پنج شنبه 9 مرداد) در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: فارس از 90 تا 95 سهم ما از تولید ملی پنج و چهار درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس افزود: فارس، پنجمین اقتصاد کشور بین استان ها است و سرانه تولید ما سالانه 13 میلیون تومان است که از متوسط کشوری با حدود 16 میلیون تومان، پایین تر است.

وی اضافه کرد: هشت و 2 درصد تولیدات کشاورزی کشور در فارس تامین می شود و در بخش صنعت و معدن نیز پتانسیل قوی دارد و نرخ بیکاری از سال 96 تا 98 حدود هشت درصد بوده است که کمتر از میانگین کشوری است.

نوروزی اعلام کرد: از نظر منابع، فارس 9 درصد منابع کشور در سیستم بانکی را به خود اختصاص داده است و رتبه سوم کشور را دارد و سعی کرده ایم بخش اعظم منابع بانکی ما در سطح استان استفاده شود و میانگین منابع به مصارف در استان 50 درصد است.

وی با اشاره به محقق شدن درآمد مصوب فارس در سال گذشته گفت: سه هزار و 300 میلیارد تومان، سال گذشته درآمد مصوب استان بود که در پایان سال 99 و سه دهم درصد آن محقق شد و امسال به چهار هزار و 200 میلیارد تومان افزایش می یابد.

نوروزی ادامه داد: سال 98 نیز، سهم سه و نیم درصدی از صادرات غیر نفتی به فارس رسید و آزادراه های استان نیز باید توسعه یابد و در حوزه خطوط ریلی، استان فارس 588 کیلومتر طول خطوط در حال بهره برداری دارد و توسعه این خطوط به بنادر جنوبی کشور مورد تاکید و توجه است که با توسعه آن بهره برداری از معادن نیز تقویت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تصریح کرد: فارس قطب مناطق اقتصادی ویژه، آوزش عالی، صنایع الکترونیک، کشاورزی و ... است و رتبه اول ذخائر خاک نسوز را دارد و از مقاصد مهم گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) است.

نوروزی ادامه داد: فارس با برخورداری از مسیر ترانزیتی، فرودگاه های بین المللی و خدمات برتر پزشکی این قابلیت را دارد تا در این حوزه ها بیشتر حمایت شود زیرا پیامدهای مطلوب این ظرفیت ها به استان های دیگر نیز می رسد.

 

کد خبر 955344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha