​ میزان ذخیره سازی خون در گلستان حدود ۵ روز است

بنی عقیل با بیان اینکه میزان ذخیره سازی خون در گلستان حدود ۵ روز است، گفت: در تلاش هستیم ذخایره خونی در گلستان را به هفت روز برسانیم.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: چهل و ششمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون را در 9 مردادماه پشت سر گذاشتیم، البته سازمان انتقال خون از سال 41 در کشور با مدیریت هلال احمر و ارتش فعالیت داشت اما در این تاریخ به یک سازمان مستقل تبدیل شد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: با توجه به شرایط استان در تلاش هستیم که ذخایر خون استان گلستان برای هفت روز در شرایط بحرانی تأمین شود و در حال حاضر ذخایر خونی ما برای مدت پنج روز است.

 

بنی عقیل با بیان اینکه به ضرورت اهدای خون تأکید کرد و افزود: تنها مرکز خون گیری شرق استان در گنبدکاووس قرار دارد و با توجه به شیوع کرونا در این شهرستان میزان تقاضای اهداکنندگان کاهش یافته است و انتظار داریم که مردم منطقه به ویژه برادران و خواهران اهل تسنن نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا بیماران در مراکز درمانی با مشکل رو به رو نشوند.

 

وی بابیان اینکه خون و فرآورده های خونی حدود 9 مرکز درمانی در شرق استان توسط پایگاه گنبدکاووس پوشش داده می شود، افزود: در حال حاضر مراکز درمانی به گروه های خونی منفی، O ، A و AB بیشتر نیاز دارند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان متذکر شد: تجهیزات اصلی سازمان انتقال خون وارداتی است و تاکنون با توجه به تحریم هایی که اتفاق افتاده  سازمان انتقال خون توانسته خود را سرپا نگاه بدارد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان های گرگان، علی آبادکتول، بندرگز و گنبدکاووس ساختمان انتقال خون وجود دارد، افزود: در 10 شهرستان استان گلستان پایگاه انتقال خون وجود ندارد و تأمین اتوبوس سیار برای دریافت خون از اهدا کنندگان می تواند مشکلات ذخایر خونی استان را برای سال ها تأمین کند.

 

بنی عقیل تاکید کرد: کاهش مراجعات برای اهدای خون مشکلاتی را در آینده برای بیماران خاص و دیالیزی که به صورت مستمر به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند به وجود می آورد.

 

کد خبر 955382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha