مناطقی در البرز تا ۱۲ ساعت آب ندارند/ تهدید محیط زیست در جریان دفن زباله های حلقه درّه

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت توجه به حقوق مردم البرز به ویژه در بحث های بهداشتی و خدماتی گفت: بعضی از مناطق استان البرز گاهی تا دوازده ساعت آب ندارند و آن مقداری هم که هست کیفیت لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه مکتوب نماز جمعه 10 تیر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: بعضی از مناطق استان البرز گاهی تا دوازده ساعت آب ندارند و آن مقداری هم که هست کیفیت لازم را ندارد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: مسئله تأمین آب شرب مردم یکی از مطالبات جدی مردم البرز از مسئولان است؛ دزدی آب و کندن چاه غیرمجاز و بی آب کردن مردم و نبود آب گاهی تا دوازده ساعت از مشکلات این مردم است.

وی توضیح داد: حفظ محیط زیست و استفاده درست از آب و خاک که با توجه به سودجویی ها برخی و بی توجهی مسئولان خسارت های فراوانی به بیت المال وارد کرده است که باید نسبت به آن اقدام جدی صورت گیرد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: لطمه زدن به محیط زیست و از بین بردن زمین های کشاورزی همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله مسائل دیگری است که متاسفانه شاهد آن هستیم.

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: آلوده ساختن محیط زیست از لحاظ شرعی حرام است هر چند این عمل از طرف دستگاه های متولی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه برای پسماندها و زباله ها باید اقدامی صورت می گرفت که نگرفته است این مطلب متوجه سیاستگذار و برنامه ریز است که در خصوص دفن زباله در حلقه دره همچنان با مسائل و مشکلات زیست محیطی روبه رو هستیم.

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: نکته دیگر استانی این است که بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان های استان همچنان با مشکلات متعددی روبه رو است که یکی از آن ها معوقات حقوق کارکنان آن است که در این رابطه طی شش خطبه نماز جمعه اشاره کرده ام..

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: مسئولان باید در این رابطه اقدام کنند چرا که در این ایام مردم به صورت جدی به تخت بیمارستانی نیاز دارند و امکانات درمانی این بیمارستان نیاز مردم است.

 

کد خبر 955398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha