۳۰ ساختمان فلسطینی در دوهفته گذشته ویران شده است

مقامات صهیونیستی ۳۰ ساختمان فلسطینی را در کرانه باختری و قدس شرقی ویران کرده یا به تصرف خود درآوردند و در طی دو هفته بیش از دوهزار نفر آواره شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) می گوید مقامات صهیونیستی 30 ساختمان فلسطینی را در کرانه باختری و قدس شرقی ویران کرده یا به تصرف خود درآوردند و در طی دو هفته بیش از دوهزار نفر آواره شدند.

 

دفتر سازمان ملل در گزارش دو هفته ای خود که در روز پنجشنبه منتشر شد ، گفت که این تخریب ها از 14 تا 27 ژوئیه رخ داده است و 25 نفر را آواره کرده و حدود 140 نفر دیگر را تحت تأثیر قرار داده است.

 

تمام تخریب ها در منطقه C کرانه باختری صورت گرفت که مدیریت منابع ، برنامه ریزی و ساخت آن تحت کنترل کامل اسرائیل است.

 

رژیم تل آویو به طور جدی ساخت و ساز فلسطین را به کمتر از یک درصد از منطقه محدود می کند.

 

گروه های حقوق بشر بارها نگرانی خود را نسبت به تخریب خانه فلسطینی ها در کرانه باختری ابراز داشتند.

 

منطقه C بیش از 60 درصد کرانه باختری اشغالی را تشکیل می دهد و بخش مهمی از کشور مستقل فلسطین را تشکیل می دهد.

 

مقامات اسرائیلی معمولاً خانه های فلسطینی را در کرانه باختری ویران می کنند و ادعا می کنند که این سازه ها بدون مجوز ساخته شده اند. آنها همچنین گاهی اوقات به صاحبان فلسطین دستور می دهند که خانه های خود را ویران کنند در غیراین صورت متحمل پرداخت هزینه  به شهرداری خواهند شد.

 

علاوه بر این ، مقامات اسرائیلی صاحبان هفت خانه مسکونی اضافی را مجبور به تخریب ساختمان های خود به دنبال صدور دستور تخریب کردند.

 

در این گزارش آمده است: از زمان آغاز اضطراری ، 282 سازه فلسطینی از همه نوع به دلیل عدم مجوز ساخت و ساز در نقض قوانین بین المللی بشردوستانه تخریب شده و یا ضبط شده است.

 

بیش از 600هزار یهودی در بیش از 230 شهرک غیرقانونی ساخته شده در کرانه باختری زندگی می کنند. کلیه شهرکهای اسرائیلی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است. شورای امنیت سازمان ملل متحد در چندین قطعنامه فعالیت های اسرائیل در سرزمین های اشغالی را محکوم کرده است.

کد خبر 955420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha