نقش تقدیات مذهبی مدیران در تقویت حاکمیت دینی جامعه

حجت الاسلام دست داده گفت: هر چه میزان تقیدات مذهبی و ایمان مدیر بیشتر باشد تلاش بیشتری برای حاکمیت دین در جامعه از خود نشان می دهد.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، در ادامه مباحث مدیریت فرهنگی، با اشاره به نقش مدیران در تعالی و رشد فرهنگی جامعه، گفت: مدیران متولی امور فرهنگی در سازمان های تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی، باید در راستای اصول و آرمان های دین مقدس اسلام، به فعالیت های مدیریتی و فرهنگی اقدام کنند.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه هر چه میزان تقیدات مذهبی و ایمان مدیر بیشتر باشد تلاش بیشتری برای حاکمیت دین در جامعه از خود نشان می دهد، افزود: از آن جا که فرهنگ جامعه تنظیم کننده نحوه احساس، اندیشه و رفتار مردم است، تصمیمات فرهنگی مدیران می تواند جهت این تنظیمات را در مسیر اسلامی تر شدن قرار دهد.

 

به گفته وی، مدیرانی که از اعتقادات کافی برخوردار نبوده و انگیزه لازم برای به فعلیت درآوردن اصول مذهبی در جامعه را فاقد باشند، هرگز نمی توانند به نحو شایسته، فرهنگ جامعه را به سمت مدینه فاضله اسلامی هدایت کنند.

 

حجت الاسلام دست داده ادامه داد: ایمان مدیر به مبانی دینی آنقدر مهم است که خداوند متعال در جواب حضرت ابراهیم (ع) آن را از ستمگران و بی ایمانان منع می کند.

 

وی با اشاره به اینکه از طرفی ایمان و دینداری یک مدیر به او آرامش، وقار و متانت خاص می بخشد، تصریح کرد: این وقار و متانت موجب می شود تا در نزد خویشان، همکاران و مردمی که با او ارتباط دارند ارزش و احترام بالایی بیابد و سخنان او در زمینه پذیرش و اطاعت بیشتری داشته باشد.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، ایمان یک مدیر فرهنگی را می توان به طور کلی، حائز 2 گونه ثمربخشی برای سازمان و جامعه دانست و البته آثار فردی و اخروی آن بحث جداگانه ای دارد.

کد خبر 955601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha