برداشت ۶۰ هزار  تن گندم از اراضی ملایر/ خرید تضمینی  ۱۵ هزار  تن گندم

میر باقری گفت: با توجه به پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تن گندم از اراضی ملایر در سال جاری تا کنون ۱۵ هزار تن گندم در مراکز خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

«سید مهدی میر باقری»  در گفت‌وگو با شبستان در ملایر گفت:  ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم  است  که میزان اراضی زیر کشت گندم آبی 6 هزار و 800 هکتار و اراضی زیر کشت گندم دیم 26 هزار هکتار  است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه برداشت گندم نیز از اوایل تیر ماه آغاز شده  و تا پایان مرداد ماه ادامه داردافزود: و پیش بینی می‌شود 60هزار تن گندم از اراضی ملایر برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر 5 مرکز خرید شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، مرکزتعاونی خردمند و مرکز خرید تعاونی روستایی ازندریان و آورزمان در حال  خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند. گفت: قیمت خرید تضمینی گندم 2هزار و 500 تومان تعیین شده است که افت مفید و غیر مفید  در قیمت تاثیر دارد.

میر باقری با بیان اینکه تا کنون ببیش از 15 هزار  و 141 تن گندم از کشاورزان  در این مراکز خریداری شده است  گفت: پیش بینی می‌شود 25 تا 30 هزار تن گندم توسط مراکز خریداری شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان مرداد ماه ادامه دارد اضافه کرد: پیش بینی خرید تضمینی گندم امسال 50 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه  ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملایر  زیر کشت جو است افزود: از این میزان 5 هزار و یکصد هکتار زیر کشت جو آبی و 4 هزار و 700 هکتار زیر کشت جو دیم است.

وی با بیان اینکه  برداشت جو از 22 خرداد  خرداد ماه از مزارع کشاورزی ملایر شروع شده است وتا پایان تیر ماه ادامه دارد افزود: حدود 70 درصد جو  از اراضی ملایر برداشت شده و  پیش بینی می‌شود حدود 27 هزار تن جو از اراضی ملایر برداشت شد.

 

کد خبر 955966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha