عاملان شکار و صید غیرمجاز در طبس دستگیر شدند

حاتمی گفت: عاملان شکار غیرمجاز و صید سابقه دار در شهرستان طبس دستگیر و محاکمه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «اسداله حاتمی» صبح امروز (12 مرداد) به رسانه های گروهی اعلام کرد: عاملان شکار و صید سابقه دار در شهرستان طبس دستگیر و از این متخلفان لاشه دو رأس کل وحشی، یک رأس قوچ وحشی و یک قطعه تیهو کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: بر اساس گزارش های واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر ورود متخلفان شکارو صید به یکی از زیستگاه های آزاد، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری و همراهی ماموران نیروی انتظامی منطقه رباط خان و منطقه جوخواه موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان غی مجاز شدند.

 

حاتمی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی منطقه رباط خان طبس به واسطه نزدیکی به محل مورد نظر، به سرعت وارد میدان عمل شده اند، گفت: با همکاری ماموران نیروی انتظامی منطقه جوخواه، پس از شناسایی خودروی متخلفان، اقدام به توقف و بازرسی از آن کردند.

 

وی تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی موفق شدند لاشه های متعلق به شکار غیرمجاز دو رأس کل وحشی، یک رأس قوچ وحشی، یک قطعه تیهو که در مسیر راه توسط متخلفان به بیرون از خودرو پرتاب شده بود را کشف و در بازرسی از خودروی آن ها، یک قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز، یک قبضه سلاح ساچمه زنی،29 عدد فشنگ و سه دستگاه دوربین چشمی را کشف و ضبط کنند.  

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با بیان اینکه در این رابطه چهار  متخلف که سه نفر از آن‌ها دارای سابقه محکومیت شکار غیر مجاز داشتند، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند، گفت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل 250 میلیون ریال و جریمه شکار مجاز هر قطعه تیهو سه میلیون ریال تعیین شده است.

 

حاتمی گفت: از متخلفان شکار غیر مجاز، مبلغ 753 میلیون ریال بابت شکار غیرمجاز اخذ خواهد شد و متهمان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده، محاکمه خواهند شد.

کد خبر 955971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha