​تشدید نظارت به جای تعطیلی اصناف و رستوران ها/ کارگران رستوران به دلیل مشکلات معیشتی گریه می کنند

حجت الاسلام سیدحسینی گفت: وضعیت اقتصادی مهم است و کارگران رستوران به دلیل مشکلات اقتصادی گریه می کنند و می طلبد مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدرضا سیدحسینی» صبح امروز(یکشنبه 12 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: هزینه جمع آوری و برداشت گوجه بیش از 600 تومان تمام می شود و برخی کشاورزان عنوان می کنند که کارخانجات گوجه فرنگی را بیش از 600 تومان از آنها خریداری نمی کنند.

 

دادستان مرکز گلستان ادامه داد: بسیاری از کشاورازن گوجه کار به این دلیل محصول خود را برداشت نمی کنند.

 

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: همچنین دستورالعملی برای تبدیل گندم به آرد صادر شده است که  30 درصد کارخانه ها مجوز فعالیت دارند و این مهم باعث شده که این کارخانه ها سه روز کار کنند و 10 روز بیکار باشند.

 

وی گفت: وضعیت اقتصادی مهم است و کارگر رستوران به دلیل مشکلات اقتصادی گریه می کند و اگر دولت می تواند به این قشر کمک کند باید این مشاغل را تعطیل کند و اگر نمی تواند باید پروتکل ها در این اماکن رعایت شود.

 

دادستان مرکز گلستان خاطرنشان کرد: باید نظارت ها را بیشتر کنیم و نمی توانیم این روش را ادامه دهیم، آن چیزی که باعث شده که شیوع کرونا افزایش پیدا کند برپایی تجمعاتی مثل مراسم عروسی و عزا بود که نمی توانستیم کنترل کنیم.

 

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: این ویروس تا زمانی که درمان آن مشخص شود تداوم خواهد یافت و باید از هم اکنون به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشیم و رستوران هایی که با رعایت پروتکل فعالیت دارند فعالیت آنها تداوم داشته باشد.

 

وی گفت: 26 رستوران در سطح استان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند که پلمپ شدند و همچنین برای مجازات به دادگاه نیز معرفی شدند.

 

دادستان مرکز گلستان یادآور شد: باید رستوران ها بر اساس آن چیزی که مجوز داده شده فعالیت داشته باشند و با توجه به اینکه کنترل تفرجگاه ها امکان پذیر نیست تعطیلی آن تداوم پیدا کند.

 

 

کد خبر 956030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha