کاهش ۴۰ درصدی بار بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس/ ۲۱ درصد بیماران کرونایی بالای ۶۰ سال فوت می کنند

​عارف نیا گفت: آمار بستری بیماران با علائم کرونا در گنبدکاووس به ۱۶۰ نفر رسیده و حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» صبح امروز(یکشنبه 12 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: باید نسبت به جلوگیری از مراسم ها قبل از برگزاری مراسم اقدام شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بسیاری از خانواده ها برای حضور در رستوران ها استقبال نمی کنند و اگر بتوان فاصله چهار متری را در رستوران ها مد نظر گرفت شاید بتوانیم راهکار منطقی برای فعالیت رستوران ها بدست آوریم.

 

عارف نیا با بیان اینکه روند بستری بیماران در شهرستان کلاله رو به کاهش است، افزود: در ایام نزدیک عید قربان اصرار به عدم بستری و ترخیص از مراکز درمانی وجود دارد و می توانیم در روزهای آینده شرایط بیماران کرونا را بررسی کنیم.

 

وی به روند کاهش میزان بستری بیماران در گنبدکاوس در روزهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: روند بستری بیماران در علی آبادکتول ثابت است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در گرگان اقوام مختلف وجود دارند و 70 درصد بستری ها در گرگان از این شهرستان هستند.

 

عارف نیا با بیان اینکه وضعیت بندرترکمن تغییر پیدا نکرده است، افزود: در کردکوی و بندرگز نسبت به جمعیت میزان بستری کاهش یافته است.

 

وی بیان کرد: آمار بستری بیماران با علائم کرونا در گنبدکاووس به 160 نفر رسیده و حدود 40 درصد کاهش داشته است و در گرگان 240 نفر جمعیت بستری به 170 نفر کاهش یافته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: 21 درصد بیمارانی کرونایی بالای 60 سال فوت می کنند و در حال حاضر 550 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

 

 

کد خبر 956060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha