۹۰۰ آموزشگاه متقاضی فعالیت در شرایط قرمز کرونا  هستند

حق شناس گفت: ۹۰۰ آموزشگاه متقاضی فعالیت در شرایط قرمز کرونا در گلستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (یکشنبه 12 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: نماز عید قربان را به دلیل شرایط کرونا تعطیل کردیم و این به واسطه آن است که سلامت مردم مبنا قرار گرفته است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در پیک نخست کرونا همه ما خوب پای کار آمدیم و شیوع ویروس کرونا کاهش یافت ولی در پیک دوم آنگونه که باید همکاری اتفاق نیفتاد.

 

حق شناس در خصوص برگزاری نمایشگاه تاکید کرد: در دوم تیر ماه مصوب شد که نمایشگاه برگزار شود ولی در آن زمان وضعیت کرونا در گرگان سفید بود ولی امروز با توجه به شرایط قرمز کرونا باید برای برگزاری این نمایشگاه مجوز دریافت می شد.

 

وی افزود: در دو هفته گذشته میزان بستری بیماران 900 نفر رسید و امروز این میزان به 500 نفر رسیده است.

 

استاندار گلستان به وضعیت کرونا در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: همه شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

حق شناس ابراز داشت: در ستاد کرونا به صورت قطعی تصمیم می گیریم و تقریباً بیش از پنج ماه از شیوع کرونا گذشته است و باید همه ما مسئولیت پذیر باشیم چرا که اقدامات ما به حفظ سلامت مردم جامعه بستگی دارد.

 

وی بابیان اینکه در روزهای اخیر میزان جانباختگان کرونایی در استان به بیش از 20 نفر رسید، خاطرنشان کرد: جان انسان ها به تصمیم گیری ستاد کرونا بستگی دارد و باید اقدامات ما باعث اطمینان خاطر شود.

 

استاندار گلستان یادآور شد: در عید قربان سال های گذشته نمازهای ده ها هزار نفره در استان برگزار می شد که این مهم امسال به دلیل کرونا تعطیل شد و از ائمه جمعه اهل سنت استان در این خصوص تشکر می کنم.

 

وی ابراز داشت: مسافربری با اتوبوس باید 50 درصد اتفاق بیفتد و همه مسافران باید ماسک داشته باشند و این مسئله در استان نزدیک به 70 درصد رعایت می شود.

 

حق شناس گفت: 900 آموزشگاه در بخش های ورزشی، فنی و حرفه ای، هنری و غیره متقاضی فعالیت در شرایط قرمز کرونا هستند.

 

 

 

کد خبر 956072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha