جهاد دانشگاهی باید در مسیر دست یابی بیشتر به رشد علم و فناوری تلاش کند

آیت الله حسینی گفت: جهاد دانشگاهی باید در مسیر دست یابی بیشتر به رشد علم و فناوری تلاش کرده و اثر خود را در جامعه به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (12 مرداد ماه) در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خداوند انسان را خلاق آفریده و ظرفیت خلاقیت را در او قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آفرینش انسان به گونه ای بوده که در ابعاد مختلف مادی و معنوی تا بی نهایت می تواند رشد کند.

 

وی با اشاره به اینکه رشد انسان حد و مرز ندارد، ادامه داد: خداوند قدرت تعقل و خرد را به انسان هدیه کرده که در مسائل و امور مختلف تفکر و اندیشه داشته باشد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه کشف اطلاعات و اسرار با فکر و اندیشه به دست می آید، یادآور شد: نباید خودمان را دست کم بگیریم، زیرا با تفکر و تعقل می توانیم مولد، مخترع و مکتشف باشیم.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه علم و فناوری داشته که همه اینها محصول فکر و اندیشه جوانان بومی همین سرزمین است.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را معنوی و رودروی جهان دانست و ادامه داد: در برابر ما جبهه ای از استعمار، استکبار و استثمار قدرت نمایی می کند و برای به زانو درآوردن کشور، تحریم های ظالمانه وضع کرده و از هر روشی در صدد ضربه زدن به کشور و ملت هستند.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: با توجه به هوش و استعداد بالای جوانان این مرز و بوم و ظرفیت های ارزشمند کشور، باید از آنها در جهت رشد و شکوفایی کشور و بی اثر کردن تحریم های دشمنان گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایران اسلامی 40 سال در بابر هجمه ها و تحریم های سنگین دشمنان ایستادگی کرده و این نشان دهنده ظرفیت بالای ایرانی اسلامی و جوانان ما است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کنیم، گفت: اگر از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کنیم، می توان بسیاری از مشکلات را به حداقل برسانیم.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک 16 مرداد ماه، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، گفت: علم، تدبیر و تفکر فاصله ها را کم می کند و جهاد دانشگاهی با تکیه بر این سه مقوله می تواند در این راستا گام بردارد.

 

امام جمعه یاسوج گفت: جهاد دانشگاهی باید در مسیر دست یابی بیشتر به رشد علم و فناوری تلاش کرده و اثر خود را در جامعه به نمایش بگذارد.

 

گفتنی است در این نشست رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، فعالیت ها و دست آوردهای این حوزه در استان را تشریح کرد.

کد خبر 956109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha