حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا  کاهش پیدا نکند

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه هرچقدر حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش یابد با شیوع بیشتر این بیماری مواجه خواهیم شد، گفت: حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم جان بابایی» ظهر امرز(۱۲ مرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد:  عموم مردم در ایام ماه مبارک رمضان و ابتدای خردادماه مسائل بهداشتی را جدی گرفتند و همین عامل باعث کاهش موارد ابتلا و فوتی شد.

 

وی ادامه داد: بعد از ماه رمضان بیماری کرونا جدی نگرفته شد و بعضی از استان‌های مثل خوزستان به صورت وضعیت قرمز درآمد و میزان مرگ و میر، رشد صعودی پیدا کرد.

 

جان بابایی تاکید کرد: خوشبختانه امروز با کاهش ابتلا در این مناطق و استان هایی همچون کردستان، کرمانشاه و خوزستان روبرو هستیم و امیدواریم با تداوم مسئولیت پذیری عموم مردم و مسئولان این پیک ابتلا را پشت سر بگذاریم.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچقدر حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش یابد با شیوع بیشتر و بروز فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.             

 

وی ادامه داد: نگران میزان بستری‌ها نیستیم ولی خواه ناخواه افزایش بستری‌ها تاثیر مستقیم بر فوتی‌ها دارد؛ امیدواریم حساسیت مقابله با در استان ایلام از بین نرود زیرا تا کنون هیچ درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده است و داروها و درمان‌ها تنها موضوعات کمکی برای طی شدن روال بیماری است.

 

وی گفت: ایلام در بخش زیر ساخت درمانی وضعیت مناسبی ندارد و از لحاظ زیر ساختی عقب‌تر از استان‌های دیگر است همچنین پروژه‌های زیرساختی نیمه کاره‌ بسیاری در استان هست.

کد خبر 956196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha