ضرورت توجه ویژه دولت برای ارتقای امکانات درمانی و بهداشتی در استان ایلام

امام جمعه ایلام خواستار توجه ویژه دولت برای ارتقای امکانات بهداشتی و درمانی این استان شد و گفت: به دلیل کمبود امکانات، بسیاری از بیماران ایلامی برای رفع نیازهای خود به سایر استان ها مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» ظهر امروز(۱۲ مرداد) در دیدار با قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: استان ایلام به نسبت استان های برخوردار از تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی بروز برخوردار نیست و همین عامل باعث شده است بسیاری از بیماران برای رفع نیازهای خود به سایر استان ها مراجعه کنند.

 

وی افزود: مرکز استان ایلام آنژیوگرافی ندارد و این یک مشکل اساسی است، چند شهرستان ما  از جمله بدره، ملکشاهی، سیروان و هلیلان گسترش پیداکرده‌اند اما بیمارستان محلی ندارند.

 

امام جمعه ایلام، ادامه داد: در مرکز کرونای شهر ایلام، دستگاه اکسیژن ساز دیگر جوابگو نیست همچنین در شهرستان‌های دهلران، ایوان و سرابله شدیدا دستگاه سی تی اسکن نیاز است.

 

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: مرکز رادیوتراپی برای بیماران سرطانی در استان وجود ندارد، استان ایلام دارای وضعیت خوبی نیست که این موضوع می‌طلبد عزیزان در مرکز به کادر درمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی همچنین بر راه اندازی مرکز رادیوتراپی برای بیماران سرطانی تاکید کرد و گفت: این بیماران مجبور هستند برای رفع نیازهای خود به سایر استان ها مراجعه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز خواستار توجه ویژه دولت برای ارتقای امکانات بهداشتی و درمانی این استان شد.

 

معاون وزیر بهداشت علاوه بر دیدار با امام جمعه ایلام، از بخشهای مختلف بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام به عنوان مرکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا بازدید کرد.

 

جان بابایی همچنین با همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از مرکز ۱۶ ساعته سندرمیک مراقبت‌ بیماری‌های تنفسی در بلوار خبرنگار شهر ایلام بازدید کرد.

کد خبر 956198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha