خبرگزاری شبستان با کار بر روی عقاید مذهبی مردم تاثیر مثبتی در جامعه گذاشته است

مختار با تقدیر از فعالیت‌های خبرگزاری شبستان گفت: این خبرگزاری با توجه به نگاه و رویکرد مذهبی توانسته به خوبی در انعکاس و پوشش اخبار مختلف به‌ویژه تبیین امور، مسائل و الگوهای مذهبی سطح منطقه و استان خوزستان نقش‌آفرینی کند.

«جلیل مختار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه اسلامی اظهار کرد: امروزه مهم‌ترین رسالتی که بر دوش رسانه‌ها وجود دارد تبیین واقعیت‌های جامعه است که می‌تواند بعضی از چالش‌ها و مشکلات را بهتر از هر شخص یا وسیله‌ای تحلیل و آنالیز کرده و در جامعه منعکس کند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه می‌تواند در راستای حل مسائل، با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف، مشکلات مختلف مردم را بازگو کند و در این زمینه کوشا باشد.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در دنیای امروزی مهم‌ترین اثرگذاری را برای افکار عمومی از خود بر جای می‌گذارند اضافه کرد: امروزه رسانه‌ها با توجه به سیاست‌گذاری‌های دولت می‌توانند اثرات بسیار خوبی در افکار عمومی بگذارند و آنها را اجرایی کنند.

 

مختار نقش رسانه‌های دینی و ارزشی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان انتفال‌دهندگان ارزش‌های جامعه به افکار عمومی باید این ارزش‌های اسلامی را بیشتر تثبیت کنند و مدنظر قرار دهند و به سمع و نظر مردم برسانند.

 

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید ارزش‌های دینی و هنجارهای جامعه را بیشتر تقویت کنند و با تقویت این‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در انسجام فرهنگ، موضوعات فرهنگی جامعه و جلوگیری از تهاجمات فرهنگی بیگانگان داشته باشند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند موضوعات مختلفی از جمله سیاست‌های ناسیونالیستی و غرب‌زدگی را در جامعه کاهش دهند و باعث بیشتر شدن بار فرهنگی در جامعه شوند، لذا با توجه به پمپاژی که از طریق رسانه‌ها در بحث تثبیت، تقویت، تحکیم ارزش‌ها و هنجارها و همچنین معیارهای جامعه بر افکار عمومی وارد می‌شود می‌توانند دژ بسیار مستحکمی در برابر رسانه‌ها و فرهنگ غلط و مبتذل غرب باشند.

 

وی اذعان داشت: اقدامات و فعالیت رسانه‌های دینی در مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و تبلیغات گسترده دشمنان در دین‌گریزی می‌تواند انعکاس ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه باشد و بسیاری دیگر از موضوعاتی که نقش سازنده و معیار بسیار خوبی برای الگوسازی رفتار و فرهنگی در جامعه دارند را برای افکار عمومی ایجاد کنند.

 

مختار نقش‌آفرینی و فعالیت خبرگزاری شبستان که رسانه‌ای دینی، مذهبی، فرهنگی، ارزشی و مسجدی است را بسیار مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که این خبرگزاری با توجه به اینکه نگاه و رویکرد مذهبی، دینی، فرهنگی و ارزشی دارد توانسته به خوبی در انعکاس و پوشش اخبار متخلف به‌ویژه تبیین امور، مسائل و الگوهای مذهبی سطح منطقه و خوزستان با تلاش‌های مجدانه عوامل خود نقش‌آفرینی کند.

 

وی با تقدیر از خبرنگاران خبرگزاری شبستان در پوشش و انعکاس اخبار مختلف به‌ویژه اخبار حوزه دینی یاد آور شد: ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ای جا دارد از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه خبرنگاران این خبرگزاری تقدیر و تشکر کنم چرا که خبرکزاری شبستان از ابتدای شروع به فعالیت خود با انعکاس اخبار مختلف به‌ویژه مذهبی بر عقاید مذهبی مردم به خوبی کار کرده و توانسته بر روی آنها تاثیر مثبتی بگذارد.

 

کد خبر 956204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha