دو وقف جدید از سوی خانواده شهدا ثبت شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: در دهه امامت و ولایت دو وقف جدید که نخستین موقوفات این شهرستان در سال جاری است، توسط خانواده شهدا ثبت شد.

«حجت الاسلام علی پرهیزگار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از ثبت دو وقف جدید از سوی خانواده شهدا خبر داد و اظهارداشت: یکی از این وقف ها شامل چهار قطعه زمین در حاشیه کمربندی جدید است که توسط والدین شهید محمد قاسمیان برای حوزه علمیه شهر وقف شده است.

 


مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: وقف دیگر نیز زمینی به مساحت سه هزار مترمربع است که از سوی والدین شهید خداپناهی، برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران شیروان به ثبت رسیده است.

 


حجت الاسلام پرهیزکار عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات و تنگناهای اقتصادی، مردم رغبت کمی به وقف داشته اند و تا پیش از این هیچ وقفی در این شهرستان ثبت نشده بود.

 


وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۲ وقف به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده بود که عمدتا شامل باغ، زمین زراعی، زمین مسکونی و منزل بود.

 


وی اذعان داشت: شهرستان شیروان ۹۴۳ مورد موقوفه، ۶۱ بقعه متبرکه و بیش از سه هزار رقبه در نواحی شهری و روستایی دارد.

 


مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با اشاره به عملیات اجرایی ساخت ساختمان جدید حوزه علمیه بانوان شیروان تصریح کرد: زمین این مرکز حوزوی توسط خانواده شهید خداپناهی وقف شده و ساختمان آن در دو طبقه و زیربنای هزارمتر مربع ساخته می شود که ۱۰ میلیارد ریال هزینه ساخت آن را یک خیر کمک کرده و مابقی با جذب کمک های مردمی انجام خواهد شد.

 


حجت الاسلام پرهیزکار با اشاره به فضای کوچک و محقر حوزه کنونی خواهران در شیروان که تنها ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر را دارد، بیان کرد: ساختمان جدید قابلیت پذیرش ۴۰۰ طلبه را خواهد داشت که علاوه بر آموزش های عمومی برای سطوح عالی حوزه علمیه در اختیار خواهران قرار خواهد گرفت.

 


به گفته وی از ابتدای تاسیس حوزه علمیه شیروان در سال ۷۲ تاکنون بیش از  ۱۷۰ طلبه خواهر دانش‌آموخته شده اند و هم اکنون مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان با قریب به ۱۳۰ طلبه و ۱۵ استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی دارد و در سطح خراسان بزرگ هم جزو ۱۰ مدرسه علمیه برتر است.

کد خبر 956270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha