مطالبه گری اگر در چارچوب قانون نباشد دستاویز دشمن می شود

قاسمی گفت: امروزه مطالبه گری در عرصه ها و موضوعات مختلف کشور خواسته به حق جامعه است، اما مطالبه گری باید در چارچوب قانون باشد و اگر بر اساس موازین قانونی نباشد، دستاویز دشمنان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «محمد قاسمی» در دیدار با سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن (ع) قزوین بیان کرد: مجموعه سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان داشتند قوه قضائیه هم باید صد درصد انقلابی باشد، از این رو انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ویژگی و وجه مشترک سپاه و دستگاه قضایی است و از این حیث ما امروز خود را جدا از بسیج و سپاه نمی دانیم.

 

دادستان قزوین افزود: ارتباط دستگاه قضایی و مجموعه سپاه خارج از مسائل و موضوعات اداری و سازمانی است و به نوعی بین این 2 مجموعه یک ارتباط معنوی برقرار است، از این رو باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا فارغ از مسائل و جنجال های سیاسی، حافظ ارزش های انقلاب و خون پاک شهدا باشیم.

 

وی عنوان کرد: طی 40 سال گذشته دشمن جنگ ها و توطئه های گوناگونی را در عرصه های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفته و امروزه پس از ناامیدی در تمامی آن توطئه های خصمانه، جنگ اقتصادی را آغاز کرده است و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده و باید عملکرد و تلاش همه به گونه ای باشد که از این پیچ تاریخی انقلاب عبور کنیم و قطع یقین اگر چنین شود، دشمن دیگر حرفی برای گفتن نداشته و این توطئه آنان هم خنثی می شود.

 

قاسمی به تبلیغات سوء دشمن علیه دستاوردهای نظام اشاره و تصریح کرد: دشمن سعی دارد با بهره گیری از فضای مجازی و تبلیغات گسترده، دستاوردهای نظام را خدشه دار کرده و آن را ناکارآمد جلوه دهد و به دنبال ایجاد شکاف بین ارکان نظام است تا از این طریق آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهد و با ایجاد تفرقه و نفاق در درون نظام به اهداف شوم خود دست یابد.

 

وی اعلام کرد: باید شرایطی فراهم شود تا جامعه از مسائل، موضوعات و جریانات کشور آگاه شود، زیرا عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع مورد سوءاستفاده دشمن قرار می گیرد و مسائل مختلف کشور را با اهداف شومی که دنبال می کنند به اطلاع مردم رسانده و موجب یاس و ناامیدی در جامعه می شوند.

 

دادستان قزوین تأکید کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون وظایف و تکالیف حساسی را بر عهده دارد و خدمات گسترده ای را هم ارائه می کند و بدون کمک و هم افزایی سایر دستگاه ها نمی تواند به نتایج مورد نظر جامعه و حاکمیت دست یابد و بی تردید موفقیت در هر یک از ارکان، موفقیت نظام محسوب می شود و باید با هدف اعتلای نظام تلاش و فعالیت کنیم.

 

وی توضیح داد: امروزه مطالبه گری در عرصه ها و موضوعات مختلف کشور خواسته به حق جامعه است، اما مطالبه گری باید در چارچوب قانون باشد و اگر بر اساس موازین قانونی نباشد، دستاویز دشمنان قرار می گیرد و همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند، قانون باید ملاک رفتار و کردار افراد باشد و اگر اینگونه عمل شود، عدالت تحقق می یابد.

 

قاسمی تصریح کرد: آیت الله رئیسی از بدنه قوه قضائیه هستند و سال های متمادی در این قوه در مناصب مختلف مشغول فعالیت بوده و با مسائل و موضوعات دستگاه قضایی آشنا هستند و با حضور ایشان در راس قوه قضائیه، تحول محوری در این قوه تحت سه محور مبارزه با فساد و مفسد، پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه آغاز شده و تحقق این سه محور نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها، نهادها و آحاد جامعه است و به همین خاطر بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای انقلابی سپاه برای دستیابی به اهداف، بسیار اساسی و راهگشا خواهد بود.

 

وی گفت: یکی از وظایف قانونی قوه قضائیه احیاء حقوق عامه است، اما تحقق این مهم نیازمند مشارکت جمعی است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه یار واقعی دستگاه قضایی در احیاء حقوق عامه است و حضور سپاه در بسیاری از حوزه ها به خصوص در بحران ها و حوادث گره گشای مردم بوده و هست و با روحیه انقلابی و جهادی، فراتر از وظایف خود به میدان آمده و یاری رسان مردم و دستگاه های دیگر است.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: امروزه ما به حمایت و کمک سپاه نیاز داریم تا بتوانیم رسالت خود را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، احیاء حقوق عامه و غیره به نحو احسن انجام دهیم.

 

وی یادآور شد: بهترین نیرو برای دستیابی به اهداف مورد نظر، همین نیروهای سپاه و بسیج هستند و امیدواریم با هم افزایی و تعامل بیشتر در مسیر اهداف عالی نظام و منویات مقام معظم رهبری گام هایی استواری برداریم.

 

کد خبر 956301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha