اخراج نماینده بانک آینده از جلسه/ خط و نشان‌های چندباره استاندار برای بانک‌ها

استاندار خراسان شمالی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، نماینده بانک آینده را به دلیل کم‌کاری، از جلسه اخراج کرد و برای بانک ها خط و نشان کشید تا ظرف ۱۰ روز آینده، تکلیف متقاضیان دریافت تسهیلات تولیدی را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی که طی مدت گذشته به اجرای ضرب الاجل‌ها در استان شهرت یافته، این بار هم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که شامگاه یک شنبه برگزار شد، به بانک‌ها یک ضرب‌ العجل یک هفته‌ای داد و خواست ظرف یک‌ هفته تکلیف تمام ۱۱۰ واحد تولیدی که متقاضی دریافت وام هستند مشخص شود و به مدیران هم تأکید کرد تا از مجموعه‌شان بخواهند برنامه‌ها را رأس یک زمان مشخص به اجرا برسانند و گزارش مکتوب از روند برنامه و طرح ارائه دهند.

 

وی از تعلل بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ابراز گلایه کرد و‌ گفت: مدیری که نتواند کاری از پیش ببرد و به گفتن «راه ندارد» بسنده کند و دنبال راهی برای باز کردن گره کار نباشد؛ لیاقت مدیریت ندارد.

 

شجاعی وضعیت دریافت تسهیلات در واحدهای صنفی را بسیار پایین دانست و خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: اینکه فقط یک واحد صنفی از بین ۴۹ واحد معرفی شده، موفق به دریافت تسهیلات شده است، فکر کردید هنر است؟ در حالی که سه هزار واحد صنفی تولیدی در استان فعال است، یعنی این‌ها نمی‌خواهند تسهیلات دریافت کنند!؟

 

وی ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی درستی که نتیجه بهتری حاصل می‌شود چه به واسطه اتاق اصناف یا رؤسای اتحادیه‌ها باید تمام واحدهای صنفی تولیدی در جریان قرار بگیرند و با توجه به شرایط سخت فعلی، اجازه تعطیلی به هیچ‌یک از آنها ندهید.

 

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار با طرح توجیهی وارد استان می‌شود و قصد سرمایه‌گذاری دارد نباید اجازه بدهید روزها منتظر دریافت تسهیلات بماند، یک روز هم در شرایط کنونی غنیمت است و ‌باید زودتر اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات صورت گیرد.

 

شجاعی با تأکید بر اینکه ظرف یک هفته باید مصوبات سفر رییس جمهوری هم تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: هر آنچه که خبرگان بانکی اعلام می کنند باید ملاک قرار گیرد و کار در زمان مشخص شده توسط بانک ها انجام شود.

 

بر همین اساس مقرر شد جلسه بعدی این کارگروه طی ۱۰ روز آینده برگزار شود و تمام متقاضیان جامانده از دریافت تسهیلات حضور داشته باشند تا مشکلات‌شان مستقیم مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

کد خبر 956337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha