پاسداشت و نشر ارزش های دفاع مقدس، وظیفه دینی و ملی است

به گفته لطیفی، یکی از وظایف دینی و ملی ما پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان امروز در دومین جلسه اتاق فکر برنامه‌ریزی  بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از وظایف دینی و ملی ما پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس است.

 

محسن لطیفی با باین اینکه بهره‌گیری از معارف ناب و بی‌نظیر این ارزش ها،  مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: لازم است تا از همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 22 عنوان برنامه در حوزه سیما در این حوزه دست تولید و پخش است، افزود: تولید تله تئاتر سه اپیزودی با موضوع شهید باکری، تولید مجموعه مستند نشانه‌ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار پخش هفتگی ده‌ها فیلم سینمایی با موضوع جنگ تحمیلی از اهم آن است.

 

وی با اشاره به تصویب 14 محور برنامه‌سازی در معاونت صدا در قالب نمایش، کتاب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی گفت: تولید و نشر 113 موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در معاونت مجازی مرکز و تهیه و تولید پنج اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: تهیه گزارش‌های خبری در عناوینی مانند فرزند 40 شهید، 40 شهید شاخص، 40 عکس خبری در کنار تولید و پخش 9 عنوان گزارشی ویژه، از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز است.

 

در ادامه این جلسه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ حماسه، معنویت و دینداری ملت بزرگ ایران یاد کرد.

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی با اشاره به اینکه در سایه الطاف الهی و رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و جان فشانی رزمندگان اسلام این حماسه رقم خورد، گفت: با توجه به عظمت و عمق ارزش‌های دوران دفاع مقدس نیازمند حضور موثر همه دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد نهضتی فراگیرتر برای بسط مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

 

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و باید تلاش کنیم این ارزش ها را برای نسل جوان تبیین کنیم.

 

کد خبر 956367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha