توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه هدف اجرای طرح پایتخت کتاب درسمنان است

دانایی هدف از تلاش برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کردوگفت: مشارکت و همکاری نهادهای مردمی در اجرای طرح پایتخت کتاب مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، سید«عباس دانایی» در نشستی در خصوص هماهنگی برنامه های اجرایی برای تحقق طرح پایتخت کتاب فعالیت های صورت گرفته در ترویج فرهنگ کتابخوانی در سمنان را ارزشمند و ستودنی دانست وگفت: یکی از سیاست ها و برنامه های سال۹۹ شهرستان سمنان تلاش برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب است.

 

فرماندار شهرستان سمنان ضمن بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، بیان داشت: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش‌ازپیش پررنگ شود و به‌عنوان یکی نیاز مهم همواره موردتوجه باشد.

 

وی بر مشارکت نهادهای مردمی و اجرایی برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب تاکید کرد وادامه داد: دستگاههای اجرایی و فرهنگی باید تسهیل گر ورود بخش مردمی و غیردولتی به طرح های کتابخوانی از جمله طرح پایتخت کتاب باشند.

 

دانایی تصریح کرد: باید ساز و کاری اتخاذ شود که با تحقق فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب، جریان سازی فرهنگی مناسبی در سمنان صورت گیرد.

 

فرماندارسمنان با بیان اینکه هدف از تلاش برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است اضافه کرد: تحقق این امر شخصیت فرهنگی بسیار خوبی به سمنان خواهد داد و در این عرصه نیاز است همه مردم به همراه نهادهای مردمی و اجرایی مشارکت فعال داشته باشند.

 

وی با تشکیل ستاد شهرستانی طرح ملی پایتخت کتاب موافقت کرد و گفت: در این ستاد باید از دستگاههایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاهها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست مهمترین هدف از طرح پایتخت کتاب را رسیدن به شاخص های مطلوب کتاب و کتابخوانی دانست و خواستار همکاری دستگاههای فرهنگی، اجرایی و نیز تشکل های مردمی برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب شد.

 

«فرشید فلاح»، از تشکیل دبیرخانه این برنامه با مشارکت فعال یک تشکل غیر دولتی خبر داد و گفت: این دبیرخانه هفته آینده با مشارکت شهرداری سمنان در مراسمی افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 956373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha