حکومت داری اسلامی را به صورت عملی به دنیا معرفی کنیم

حجت الاسلام تقدیری با تاکید بر اهمیت تربیت اسلامی، گفت: حکومت داری اسلامی را باید به صورت عملی به دنیا معرفی کنیم.

«حجت الاسلام محمد تقدیری» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه و توصیه های امام علی (ع) به مالک اشتر درخصوص حکومت داری، گفت: شاید یکی از معانی ولایت به معنای حکومت باشد. الان والاترین وظیفه ای که در این زمان داشتیم که امام خمینی یک حکومت اسلامی تشکیل داد؛ بنابراین باید کمک کنیم حکومت را از نظر معنا و عقیده به خوبی مستدل کنیم که مردم با دل قبول کنند و با استقبال بپذیرند و زمانی که حکومت اسلامی را تبیین کردیم، آن را در جهان منتشر کنیم.

 

معاونت امور روحانیون و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) افزود: بحث مقاومت که در منطقه شروع شده است کشورها را به هم متصل می کند و حکومت اسلامی در آنجاها گسترش می یابد اما گسترش حکومت اسلامی به معنای جنگ نیست بلکه معنا و خاصیت و اثر این کار یعنی برقراری و ایجاد حکومت اسلامی است که این موضوع را باید به همه بفهمانیم.

 

وی ادامه داد: در آخر الزمان وقتی امام زمان ظهور می کند، همه با دل و جان به ایشان می پیوندند و اگر با این روش تبلیغ کنیم، می توانیم پیام غدیر را به درستی منتقل کنیم. روش دوم روش عملی است که با اجرای شیوه های درست و صحیح اسلامی کاری کنیم که همه به دین اسلام جذب شوند.

 

حجت الاسلام تقدیری خاطرنشان کرد: برقراری حقوق بشر، مبارزه با فساد، کمک به مستضعفان جهان و اجرای برنامه های عملی کمک می کند تا مردم و جهان حکومت اسلامی را به عنوان الگو بپذیرند و از آن بهره بگیرند.

 

وی با بیان اینکه حکومت داری در نهج البلاغه در قالب نامه های امام علی (ع) به مالک اشتر تبیین شده است، افزود: مبانی حق و دینی همیشه بوده و یک سری حقایقی که از زمان حضرت آدم وجود داشته است مانند راستی، درستی، گذشت، ایثار، کمک به همنوع، حمایت از مظلوم کارهای خوبی هستند که مفاهیم آنها از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است اما مهم این است که این مفاهیم را بتوانیم در حکومت داری اجرایی کنیم.

 

رییس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: این موضوع به تربیت اسلامی باز می گردد و تربیت اسلامی را باید از دوران قبل از تولد تا دوران کودکی و بزرگسالی با دقت اجرایی کنیم تا وقتی افراد به دوران مسئولیت می رسند، انسان های سالم و شایسته ای شوند.

 

حجت الاسلام تقدیری تاکید کرد: تخلفات و خیانت هایی که امروزه در برخی مسئولان می بینیم به معنای آن نیست که اسلام و دین مشکل دارند بلکه تربیت ها دچار مشکل هستند. وقتی تربیت خراب می شود، باعث می شود تا افراد در جایگاهی که قرار می گیرند، درست عمل نکنند و این باعث می شود تا افراد جامعه نسبت به جمهوری اسلامی بدبین شوند؛ بنابراین در حکومت داری باید تربیت اسلامی جزو اولویت ها برای انتخاب مسئولان باشد و مسئولان خوب آموزش ببینند تا بتوانند عدالت را دوست داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند.

 

کد خبر 956417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha