بازدید مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از خبرگزاری شبستان/ خدمت رسانی به فقرا تسهیل شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همه دستگاه های اجرایی نسبت به کاهش فقر در جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و باید قوانینی وضع کنند که خدمت رسانی به فقرا تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز (۱۳ مرداد) به همراه مدیر و کارشناس روابط عمومی این اداره کل در دفتر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی حضور یافتند و از نزدیک روز خبرنگار را به فعالان این رسانه تبریک گفتند.

 

سلم آبادی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار و دهه ولایت و امامت گفت: خبرگزاری شبستان در راستای انعکاس اخبار حوزه امداد و محرومیت زدایی بسیار موفق عمل کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته خیلی به اثرگذاری فقر بر حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سلامت توجه نمی شد، افزود: البته رصد فقر هنوز هم در کشور به درستی انجام نشده است.

 

وی با تاکید بر اینکه از میزان فقر در جامعه نه تنها کاسته نشده بلکه بر طبق آمارهای موجود در حال افزایش است، ادامه داد: مشکلات فقر صرفاً منحصر به پیامدهای خود فقر نیست، بلکه مشکلات این مساله اجتماعی زمانی افزایش پیدا می‎کند که بسترساز انحرافات و بزهکاری می شود.

 

سلم آبادی با اشاره به لزوم اولویت بندی تامین نیازهای ضروری خانواده های محروم، تصریح کرد: کمیته امداد اولویت نخست برای خانواده های مددجو را تامین مسکن تعریف کرده است البته برای برخی خانواده ها، این اولویت تفاوت دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی نسبت به کاهش فقر در جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و باید قوانینی وضع کنند که خدمت رسانی به فقرا تسهیل شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی باید خدمات مبتنی بر اعتبار صفر ارائه شود، تاکید کرد: بنابراین می توان در کشور با بودجه ریزی مبنی بر صفر هم محرومیت زدایی کرد.

 

سلم آبادی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های خبرنگاران آگاه سازی و هدایت خیران و مردم به سمت تامین اولویت های خانواده های نیازمند است، گفت: هم اکنون در کشور با مشکل هم‌افزایی تشکل‌ها و موسسات خیریه مختلف در کمک به محرومان مواجه هستیم که نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی و کار رسانه ای انجام شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با انتقاد از انتشار کلیپ های معاندانه در فضای مجازی مبنی بر عدم ارائه خدمات نظام به برخی مناطق روستایی در استان، تاکید کرد: این شرایط رسالت خبرنگاران را سنگین تر می‌کند و باید خدمات نظام اسلامی را به جامعه بازگو کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 956568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha