ملت اطمینان دارند شکست آمریکا در برابر اراده ایران ها حتمی است

کلانتری با بیان اینکه ملت ایران شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی می کند، گفت: مردم ما بر این باور هستند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی ها حتمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سفیر کشور اتریش امروز (۱۳ مرداد) با سفر دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با حسین کلانتری، استاندار با هدف مراودات و گفت و گو برای تبادلات، همکاری و تحکیم روبط تجاری و بازرگانی انجام شد.

 

«حسین کلانتری» در این دیدار گفت: شما منطقه ای را انتخاب و به آن سفر کرده اید که به پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و در جنوب غرب کشور به سرزمین چهار فصل معروف است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این استان مناطقی داریم که همزمان در منطقه ای دما ۵۰ درجه سانتی گراد و در منطقه ای دیگر کمتر از ۳۰ درجه بوده و به همین خاطر به استان چهار فصل قلمداد می شود.

 

وی با بیان اینکه این استان با دارا بودن ظرفیت های فوق العاده و بکر جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: چرا که در رژیم پهلوی به توسعه آن توجه نشده بود و با تلاش مردم و جمهوری اسلامی، گام های بلندی برای توسعه زیرساخت ها برداشته شده است و اکنون مهیا برای هرگونه سرمایه گذاری است.

 

کلانتری به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه زارها و رودخانه های جوشان و خورشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد و یادآور شد: هرچند سی سخت برای شما و کشور اتریش به واسطه وجود یک زوج اتریشی ساکن در آن شناخته شده و آلبوم خوبی است که به یادآوری خاطرات دوستی از گذشته می پردازد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای تولید فراوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهم تر از همه مردم میهمان نواز، بلند همت و سخت کوش دارد.

 

وی به دلبستگی بالای مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و به اراده و عشق و علاقه وافر آنها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه اشاره کرد و گفت: این استان چهره های مطرحی به لحاظ علوم پزشکی و دانشگاهی به دنیا معرفی کرده که پرفسور ملک حسینی معروف به پدر پیوند کبد، یکی از آنهاست.

 

کلانتری ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی و صبور و اما سخت کوش هستند و لذا به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرم این استان در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با صدام نزدیک به ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشورشان کردند، یعنی با تمام توان و تا پای جان ایستادگی کردند.

 

وی گفت: مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند و سند آن زوج خوشبخت اتریشی ساکن در شهرستان دنا است که سال ها مردم ما مانند کسان خود از آنها مراقبت کرده و مورد احترام هستند.

 

کلانتری گفت: سفر شما مقدمه ای برای مراودات، ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمدگویی مجدد حضور سفیر اتریش به این استان، گفت: دولت دکتر روحانی به ما این فرصت را داده تا با کشور و دولت هایی که دوستی پایداری داشته اند ارتباط، همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی داشته باشیم و کشور اتریش از جمله کشورهای دوست ما هستند.


وی اظهار کرد: ما با سیاست ها و همکاری دولت اتریش آکاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می کنیم.


کلانتری گفت: ظرفیت های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان بوده و می تواند تبادلات را رقم زند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ما شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی کرده ایم و خواهیم کرد و مردم ما بر این باور هستند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی ها حتمی است.

 

وی با بیان اینکه واکنش دولت ها در این حنگ نابرابر اقتصادی، تحریم ها و فشارهای آمریکا لحاظ خواهد شد، گفت: دولت ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند چون سختی ها می گذرند و همان طوری که با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.


کلانتری گفت: فعالان اقتصادی ما در این استان هم در عرصه بین المللی حضور دارند و  در ارتباط با فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و تجاری با کشور اتریش به خوبی استقبال می کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که در سفرهای بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم.  

کد خبر 956576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha