برنامه های هفته خبرنگار در گلستان تحت الشعاع کرونا/ وجود ۴۰۰ فعال رسانه ای در گلستان

کشمیری گفت: برنامه های متنوعی در هفته خبرنگار در گلستان تدارک دیده شده که اجرای آن تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است.

«عادله کشمیری» با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در گرگان در گفتگو با خبرنگاران این رسانه گفت: 17 مرداد روز خبرنگار سالروز گرامیداشت شهید رسانه محمود صارمی فرصتی است که از تلاش بی شائبه اصحاب رسانه تقدیر شود، اصحاب قلم با نگاشتن حقایق و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، رشد و توسعه جامعه را به ارمغان می آورند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در نشست های مختلف با اصحاب رسانه تلاش شد که از پیشنهادات فعالان مطبوعات استان برای برنامه های روز خبرنگار  بهره ببریم.

 

کشمیری یادآور شد: همه گیری کرونا باعث شد که تمامی برنامه  ها و جشن ها لغو و برنامه های هفته خبرنگار به صورت مجازی برگزار شود و در صورت مجوزهای ستاد کرونا برخی از برنامه هایی که پیش از این در نظر گرفته شده است در استان به مناسبت روز خبرنگار اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: در هفته خبرنگار از روز 11 مرداد تا 17 مرداد برنامه های متنوعی در نظر گرفته بودیم که می توانیم به تجدید میثاق اصحاب رسانه با آرمان های انقلاب، دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با مجمع نمایندگان گلستان و دیدار اهالی رسانه با خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد.

 

کشمیری افزود: دیدار از دفاتر نشریات، پایگاه های خبری، خبرگزاری ها و دفاتر توزیع و دکه های مطبوعاتی، حضور در صدا  و سیمای گلستان، برگزاری جشن روز خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه رسانه ای، تجلیل از فعالان رسانه ای در ایام کرونا از جمله دیگر برنامه های هفته خبرنگار است.

 

وی تأکید کرد: تجلیل از نشریاتی که در توسعه استان، شعار سال، آسیب های اجتماعی و غیر فعال بودند، تجلیل از خبرنگاران بازنشسته، مسابقه تیراندازی با تپانچه بادی با همکاری هیئت تیراندازی، مسابقه دارت و طناب کشی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته خبرنگار تدارک دیده شده و در صورت شریط و پروتکل های بهداشتی این برنامه ها اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از جضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در گلستان و دیدار با استاندار برای رسیدگی به دغدغه های اصحاب رسانه خبر داد و گفت: در سطح استان گلستان 136 نشریه فعال شامل سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، دوماهنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، روزنامه و پایگاه های خبری و هشت دفتر خبرگزاری فعال است.

 

وی افزود: در حال حاضر حدود 40 سرپرستی نشریه سراسری در استان گلستان دفتر سرپرستی و نمایندگی دارند و حدود 400 فعال رسانه ای در استان فعالیت می کنند که 182 نفر از این تعداد عضو خانه مطبوعات هستند.

 

کد خبر 956623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha