۲۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند

نامدار گفت: در حال حاضر ۲۹۹ بیمار در سطح بیمارستان های استان قزوین با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

«پیمان نامدار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا گفت: روز گذشته در استان قزوین 35 بیمار جدید پذیرش داشتیم که نسبت به روز یکشنبه کاهش تعداد بیماران را شاهد هستیم.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر 299 بیمار در سطح بیمارستان های استان قزوین با علائم حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد 65 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و همچنین 2 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان آلودگی از طریق کسانی بوده که ناقل بوده و در اجتماعات حضور پیدا کردند به خصوص کسانی که به عنوان ابرناقل معرفی می شوند و اینها کسانی هستند که 2 تا سه برابر افراد ناقل معمولی می توانند بیماری را در محیط منتشر کنند و افراد زیادی را آلوده کنند.

 

نامدار تأکید کرد: در برخی مراسم های عروسی و عزا، تعداد بسیاری از افراد از یک نفر که ناقل بوده است، این بیماری را گرفته اند.

 

وی خاطر نشان کرد: از همه هموطنان درخواست داریم با جداسازی بیماران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک، در کاهش این بیماری کمک کنند.

کد خبر 956708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha