سه شنبه های تکریم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد

سه شنبه های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور جمعی از مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سه شنبه های تکریم؛ در شب میلاد امام هادی علیه السلام و در آستانه روز خبرنگار، عصر(۱۴ مرداد) و با حضور مجازی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

 

 

در این مراسم که به یاد شهیدان مجید و حمیدرضا انجام شعاع و شهید حسن مصطفوی از شهدای خبرنگار استان بود، از خانواده ایشان و نیز جمعی از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

همسر و پسر شهید صارمی نیز که میزبان وزیر ارشاد و رییس ستادکانون های مساجد کشور بودند تجلیل شدند.

 


شهید مجید انجم شعاع در سال 1342 در کرمان متولد شد و در دوران انقلاب فعال بود در راهپیمایی ها شرکت داشت؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم زمان با تحصیل، عضو کمیته مسجد امام حسن عسکری(ع) و به پاسداری از انقلاب پرداخت.


 

 

او بعد از گذراندن دوره آموزشی سپاه، در آذر ماه 1359 عازم کردستان شد و سرانجام در سال 1360 در درگیری با ضد انقلاب بر اثر اصابت گلوله به قلبش در مهاباد به شهادت رسید.

 

 

شهید حمیدرضا انجم شعاع در فروردین ماه سال 1344 در شهرستان کرمان متولد شد و در سال 1365 در منطقه فاو بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 

 

این شهید بزرگوار در قسمتی از وصیت نامه خود اینگونه گفته است:

بنام خداوند مهربان

شهید نمی میرد

بعد از سپاسگزاری از خداوند دانا حدود یک سال از جنگ حق علیه باطل می گذرد و از موقعی که من وارد پادگان شدم و آموزش دیدم دلم می خواست هر چه زودتر به جبهه بروم تا با کفار عراقی بجنگم و از دین و کشورم دفاع کنم.

 

حال که به آرزوی خود رسیدم یعنی به ما ابلاغ شده که باید به جبهه برویم خوشحال هستم. خوشحال از این نظر که امام امت خمینی بت شکن این جنگ راجنگ حق علیه باطل می دانند اگر کشته شوم جزو شهیدان هستم.

 

 

خانواده شهیدان انجم شعاع پنج فرزند پسر و یک فرزند دختر داشته است که از این پنج پسر دو نفر شهید و دو فرزند جانباز 55 درصد و 25 درصد از دنیا رفته اند و پدر والا مقام خانواده از جانبازان 50 درصد نیز چندی پیش در 8 مرداد ماه 99 بعد از سال ها فراق از فرزندان درگذشت و در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت و مادر خانواده نیز خواهر دو شهید است.

 

 

 

در شهر کرمان 3 خانواده 3 شهیدی، 27 خانواده 2 شهیدی و 9 خانواده که مادر شهید و همسر شهید هستند؛ وجود دارد.

 

 

شهید حسن مصطفوی- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی- کرمان در سال 1325 روز عید قربان در شهر کرمان متولد شد و در سال 1363 بعد از به جا آوردن مراسم حج به جبهه رفت و در عملیات بدر در جزیره مجنون مفقود الاثر شد.

 

 

پیکر مطهر این شهید بعد از 13 سال مفقود الاثر بودن به زادگاهش بازگشت.

 

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار اینگونه آمده است:

 

«قدر انقلاب اسلامی این نعمت بزرگ و با عظمت را بدانید. این انقلاب اسلامی بود که زندگی شما را هدف دار و مرگ شما را هدف دار نمود. این انقلاب ارزان به دست نیامده، در راه آن خون های بسیاری از علما و بزرگ مردان با اخلاص جوانان عزیز ریخته شده است، بنابراین انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی را با تمام توان خود حتی با خون خود حفظ و نگهدارید.

 

جوانان و محصلین عزیز و برومند، در راه طلب علم و دانش کوشا باشید مخصوصاً به تحصیل و فراگیری قرآن مجید و نهج البلاغه حضرت علی(علیه السلام) کوشش نمایید.»

 

 

گفتنی است؛ یگان اعزامی این شهیدان، سپاه پاسداران استان کرمان بود.

کد خبر 956886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha