مهارت آموزی راهکار کاهش بیکاری/آموزش ها باید متناسب با بازار کار باشد

منصوری با تأکید براینکه فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم محسوب شود گفت: مهارت آموزی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فاطمه منصوری» در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به آموزش های متناسب با بازار کار گفت: فرهنگ کار بسیار مهم و کلیدی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بر تقویت زیرساخت ها  در راستای فرهنگ کار تأکید داشت وافزود: مهارت آموزی و افزایش آموزش های کاربردی راهکار مهم کاهش بیکاری است.

 

وی با بیان اینکه  مهارت راه بی بدلیل توسعه  وپیشرفت جامعه است اضافه کرد: اگر اطلاعات و مطالعه دقیق از نیازهای بازار کار داشته باشیم می توانیم برای آن ها برنامه ریزی کنیم.

 

منصوری درادامه به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان سمنان اشاره داشت و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه ها باید از این ظرفیت بهره گیرند.

 

وی افزود: با همگرایی و هم افزایی، ایجاد دغدغه مندی برای مهارت آموزی در متن جامعه و بخصوص نسل جوان، افزایش روحیه خود باوری و اعتماد به نفس آنها همراه با افزایش تخصص و مهارت شغلی، می تواند به موفقیت مطلوب در امر توسعه کشور بیانجامد که البته پیش زمینه این مهم کار ترویجی در تمامی سطوح جامعه توسط دستگاه های متولی امر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان همچنین بر تهیه بانک اطلاعاتی اساتید و خبرگان مهارت برای امکان بهره گیری از ایشان جهت گسترش حرف تخصصی تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با تاکید بر تجمیع ظرفیت ها و اقدامات مشترک در حوزه مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های مرتبط دستگاه های دخیل در این حوزه برای بستر سازی مناسب به منظور مهارت آموزی نسل جوان و نیروی کار در استان، به نقش بی بدیل دانشگاه فنی و حرفه ای استان ابراز امیداواری کرد: با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و دستگاه های اجرایی متولی حوزه مهارت، انشالله در آینده شاهد ارتقاء هرچه بیشتر سطح مهارت و تخصص جوانان استان باشیم.

 

منصوری درخصوص ترویج فرهنگ مهارت آموزی بیان کرد: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم محسوب گردد و آموزش ها باید متناسب با بازار کار باشد تا فراگیران نگران آینده شغلی خود نباشند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان  اینکه مهمترین دغدغه باید ارتقاء جایگاه مهارت آموزی در سطح استان باشد افزود: استفاده از ظرفیت بنیاد علمی نخبگان و پارک های علم و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بسیار اساسی است و ارتباط کارآمد به این مراکزضروری  است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه  «رضا نقدی» خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برشمردوافزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای  بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رتبه برتر کشور را در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای کشور کسب کرد و این دانشگاه آمادگی میزبانی سمینارها و وبینارهای استانی و کشوری را دارد.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و  ۴دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان  با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

 

نقدی تصریح کرد:  دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد اعلام کردوافزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

 

به گفته وی آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجو در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز به خوبی فرا می گیرد.

 

نقدی با اشاره به کمبودهای این دانشگاه در ساختمان های آموزشی گفت: مساعدت لازم در خصوص اختصاص بودجه و رفع نیازهای این مرکز صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایسته انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 956967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha