۶۴۹۱ نفر در خراسان شمالی متقاضی دریافت بیمه بیکاری کرونا

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۹۱ نفر در استان با ثبت نام در سامانه، تقاضای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا کرده‌اند.

«قربان نباتیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 491 نفر در استان با ثبت نام در سامانه، تقاضای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا کرده‌اند، اظهارداشت: از این تعداد، چهار هزار و 596 نفر مشمول دریافت بیمه شده اند.

 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارگرانی که مشمول قانون کار هستند، از طریق دریافت بیمه بیکاری حمایت می شوند  و ثبت نام اکنون میسر است.


وی افزود: زیر سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار فعال شده و از این پس متقاضیان بیمه بیکاری برای ثبت نام با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت نموده و نام کاربری و رمز عبور دریافت می کنند.


نباتیان بیان کرد: متقاضیان پس از احراز هویت به زیر سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار به آدرس http://prkar.mcls.gov.ir  مراجعه و با بارگزاری مدارک خود می توانند ثبت درخواست کنند.


معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین تعطیلی و بیکاری افراد در شیوع کرونا، در حوزه اصناف بوده است.

 

کد خبر 956973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha