«علم، حلم و کرم» مهمترین ویژگی های امام هادی(ع)

حجت الاسلام نجمی پور علم، حلم و کرم را از مهمترین ویژگی امام هادی(ع) برشمرد و گفت: کریم، متعبد به علم و دین، گشاده روی، خوش رویی و خوشرفتاری از دیگر ویژگی بارز این امام است.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و دهه امامت و ولایت اظهارداشت: حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی (ع) دو نفر از پیامبرانی بودند که در کودکی به مقام نبوت رسیدند و در بین ائمه اطهار(ع) نیز امام محمد تقی(ع) و علی النقی(ع) در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و امام زمان (عج) نیز در پنج سالگی به امامت رسیدند.

 

امام جمعه سربیشه افزود: ایشان در نیمه ماه ذی‌الحجه سال 212 هجری قمری از مادری با فضیلت به نام خانم سمانه و پدر بزرگوارشان امام محمد تقی(ع) به دنیا آمدند.

 

وی با بیان اینکه حضرت امام رضا(ع) تا سن 47 سالگی فرزندی نداشتند، عنوان کرد: به همین علت امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری (ع) به ابن الرضا(ع) مشهور هستند و هر کس ولایت امام رضا(ع) را قبول دارد ولایت این ائمه اطهار (ع) و امام عصر(عج) را هم قبول دارد.

 

فراهم ساختن زمینه فکری شیعیان توسط امام هادی (ع) برای غیبت امام عصر(ع)

امام جمعه شهرستان سربیشه با اشاره به شرایط و زمینه سازی دوران امام محمدتقی(ع) برای غیبت امام عصر(عج) عنوان کرد: بازداشت های خانگی امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) توسط خلفای عباسی موجب شد که آنها کمتر در بین مردم حضور پیدا کنند لذا شیعیان از لحاظ فکری برای ورود به عصر غیبت آماده شدند.

 

وی با اشاره به اینکه ما باید شناخت معرفتی نسبت به ائمه اطهار داشته باشیم، بیان کرد: معرفت به خدا و خاندان عصمت و طهارت موجب می‌شود از راه اهل بیت(ع) دور نمانیم.

 

حجت الاسلام نجمی پور علم، حلم و کرم را از مهمترین ویژگی امام هادی(ع) برشمرد و ادامه داد: کریم، متعبد به علم و دین، گشاده روی، خوش رویی و خوشرفتاری از دیگر ویژگی بارز این امام است.

 

وی یادآورشد: زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) به ما رسیده است و ایشان مظلومیت امام علی (ع) را در قالب زیارت برای شیعیان آورده اند و این دعا هدیه ایشان به همه ما است.

 

وی بیان داشت: ارتباط و توجه به خدا، معاد باوری، خودباوری، شناخت شریعت، طریقت و حقیقت در زیارت جامعه کبیره توسط امام هادی(ع) آورده شده است.

 

امام جمعه سربیشه زیارت عاشوراء، زیارت امین الله و زیارت جامعه کبیره را از دعاهای توصیه شده به شیعیان برشمرد و ادامه داد: توجه ویژه به اهل بیت(ع) ما را در جهت رساندن به آنچه که می خواهیم سوق می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه همه اهل بیت(ع) مظلوم و غریب هستند، افزود: غربت امام هادی(ع) و امام عسکری (ع) در سامرا بیش از غربت دیگر ائمه است.

 

 

کد خبر 957162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha