پنجمین نمایشگاه ملی عکس «نگاه» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

جاودانه از برگزاری پنجمین دوره این نمایشگاه در فضای مجازی خبر داد و گفت: ۴۱ اثر از ۳۱ عکاس از سوی داوران جهت حضور در این نمایشگاه انتخاب شده است.

«بابک جاودانه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از پنجمین نمایشگاه ملی عکس نگاه در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: چهار نمایشگاه قبلی فقط در اهواز برگزار شدند، که قصد برگزاری این نمایشگاه را در سه استان اصفهان، خوزستان و تهران را داشتیم اما متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیل شدن گالری‌ها این امکان تاکنون فراهم نشده است.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه ملی عکس نگاه افزود: به محض اینکه وضعیت کشور سفید شود و گالری‌ها با دستور ستاد ملی کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به فعالیت کنند، حتما نسبت به برپایی این نمایشگاه اقدام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان نسبتا زیادی می‌گذرد و همچنان این ویروس در کشور وجود دارد، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در حال حاضر به صورت افتخاری و برای بیشتر دیده شدن کارهای راه‌یافتگان به‌صورت مجازی برگزار شود.

 

جاودانه هدف از برگزای این نمایشگاه را عامل و ارتباط دانشجویان، هنرجویان و هنرمندان عکاس با یکدیگر دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه نیمسالی یک‌بار با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌کنندگان، ترغیب هنرجویان به عکاسی زوایای متفاوت، کشف استعدادهای برتر در زمینه عکاسی، افزایش مخاطب و بازدید از آثار منتخب شرکت‌کنندگان دیگر برپا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طول دوره فراخوان تعداد ۶ هزار و ۷۲۳ اثر از ۶۸۳ عکاس از سراسر کشور به دست دبیرخانه این نمایشگاه رسید ابراز کرد: در داوری انجام شده بین این تعداد آثار تعداد ۴۱ اثر از ۳۱ عکاس انتخاب و به تایید نهایی رسید.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه عکس نگاه با اعلام اسامی راه‌یافتگان به این نمایشگاه بیان کرد: آثار اسمعیل توکلی‌جویباری، افسانه جعفری، امیرحسین خردیان، بهنام خوش‌باطن، پیمان بیرانوند، رضا قائدی‌باردئی، سپیده مظاهری، ستاره تاج، سمیه زارعی، سید مجتبی حسینی، سیده آفاق محسنی‌موسوی، شکوفه امیری، شکوه فریدفر، شهرزاد شهرکی، عسل ممبینی، علی فاطمی‌نیک، فاطمه پریچهره، فاطمه ماسی، فرنوش زمانی‌پور، فریبا رضایی، محبوبه سیفی، محمد قائدی، محمدرضا مردانی‌سامانی، مرضیه سورمه، مرضیه عمارستانی، مسعود کاظمی، مهتاب طریفی‌زاده، مهری رحیمی‌آتانی، مهشید وحدتی، مینا جوادی و یاسمن مستطاب به نمایشگاه راه یافته است.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مجازی چنانچه بازدیدکنندگان اثری را پسند کردند، می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند اذعان داشت :هزینه فروش آثار با رضایت قلبی صاحب اثر صرف امور خیریه خواهد شد.

 

جاودانه با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه مجازی از امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) به صورت ۲۴ ساعته آغاز می‌شود عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت تماشای آثار به سایت حوزه هنری خوزستان، پنجمین نمایشگاه ملی عکس نگاه مراجعه کنند.

 

وی ضمن قدردانی از هیات داوران، انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، حوزه هنری استان خوزستان، مدیریت چاپ و تبلیغات چیستا، مدیریت چاپ دیجیتال محمد، مدیریت گروه تبلیغاتی عرشیان ابراز امیدواری کرد: بازدیدهای علاقه‌مندان از این نمایشگاه پشتیبانی برای ما جهت برگزاری نمایشگاه‌های بعدی باشد.

 

دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه عکس نگاه یاد آور شد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۹۳۳۰۱۹۹۸ تماس حاص نمایند.

 

کد خبر 957164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha