رسانه ها بهترین ابزار تبیین اندیشه های دینی در جامعه هستند

فاضلی با بیان اینکه باید از طریق رسانه‌ها پایبندی به ابعاد دینداری را ترویج داد گفت: باید با بهره‌گیری از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های دینی مسائل اسلام را به درستی معرفی کرده و هنرمندانه جلوی شبهه‌افکنی دشمنان را بگیریم.

«فیروز فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تبیین واقعیت‌های جامعه مهمترین رسالت رسانه‌هاست اظهارداشت: رسانه‌ها به‌عنوان انتقال دهندگان ارزش‌های جامعه مهمترین اثرگذاری را بر افکار عمومی دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رسالت رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های دینی در جامعه امروز که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم افزود: رسانه‌ها باید ارزش‌های دینی و هنجارهای جامعه را تقویت کنند تا با انسجام فرهنگی حاصل از تقویت آموزه‌های دینی، سدی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن باشند.

 

به گفته وی انعکاس ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه، تحکیم اعتقادات و باورهای دینی را به‌همراه دارد که موجب تثبیت ارزش‌های اسلامی می‌شود.

 

*رسانه‌های دینی باید دغدغه اجرای مسائل دینی را داشته باشند

فاضلی با اشاره به تاثیر رسانه‌های دینی در جوانان گفت: قدرت نفوذ رسانه در دنیای امروز باعث شده تا حیات اجتماعی انسان تحت تاثیر رسانه‌ها باشد و رسانه جز لاینفک زندگی افراد به ویژه جوانان شده است.

 

وی با بیان اینکه جوانان از طریق رسانه‌ها با قوانین حاکم بر اخلاق، آداب و رسوم، ارزش‌ها و فرهنگ جامعه خود و سایر جوامع آشنا می‌شوند اظهار کرد: دین عامل تعیین هویت، تعلقات و نقطه اتکای آدمی است و رسانه‌های دینی باید دغدغه اجرای مسائل دینی را داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان رسانه‌های دینی را مهم‌ترین ابزار ترویج دین اسلام در جامعه دانست و بیان کرد: قرارگرفتن در معرض اندیشه‌ها و گرایش‌های مختلف از عوامل تهدیدکننده تعلق خاطر به هویت دینی به‌ویژه در جوانان است و باید از طریق رسانه‌ها پایبندی به ابعاد دینداری را ترویج داد.


وی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های دینی مسائل اسلام را به درستی معرفی کرده و هنرمندانه جلوی شبهه‌افکنی دشمنان را در بین جوانان بگیریم.


فاضلی تاکید کرد: افزایش سواد و دانش رسانه در میان مردم به‌ویژه جوانان راهبردی اصلی است که باید توسط رسانه‌ها تحقق یابد.

 

*خبرگزاری شبستان در انعکاس اخبار مذهبی موثر عمل کرده است

وی در ادامه بااشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان به‌عنوان رسانه‌ی دینی، مسجدی وفرهنگی گفت: امروزه فعالیت‌های مساجد و دیگر مراکز دینی از طریق این خبرگزاری توسعه و گسترش یافته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران این خبرگزاری و تبریک روز خبرنگار اعلام کرد: فعالیت این خبرگزاری با رویکرد دینی، مسجدی بسیار مثبت بوده و این خبرگزاری توانسته است در انعکاس و پوشش اخبار مختلف به‌ویژه اخبار مذهبی موفق عمل کند.

کد خبر 957211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha