سه شنبه های تکریم خراسان جنوبی میزبان خبرنگاران خبرگزاری شبستان شد

اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در خراسان جنوبی در آستانه روز خبرنگار و سالروز شهادت «شهید محمود صارمی» با تقدیر از خبرنگاران فعال خبرگزاری شبستان در این استان همراه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، خبرنگاران خبرگزاری شبستان در مرکز استان خراسان جنوبی در سومین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم ظهر امروز (۱۵مرداد) طی نشستی صمیمانه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: امروز همه ما نسبت به شهدا دین داریم اما شهدا هیچ دینی نسبت به ما ندارند چرا که با ایثار و از خودگذشتگی از دین و وطن خود دفاع‏‎ ‎‏کرده و مردانه جان دادند.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۷ مرداد سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه «شهید محمود صارمی» روزی برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای خبرنگار و فعالان جان برکف عرصه خبر و اطلاع رسانی است، افزود: طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس با ابتکار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به گروه های هدف طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت: شناسایی و تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

 

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز خبرگزاری شبستان  يک رسانه مورد وثوق بسياری از مسئولان استان خراسان جنوبی است و خبرنگاران این رسانه در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار فعالیت دارند.

 

وی به همکاری خبرنگاران شبستان در کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی و تالیف کتاب «آقای فرمانده» توسط «زینب رمضانی» خبرنگار این رسانه هم اشاره ای کرد و گفت: این مراسم با هدف تجلیل از فعالان عرصه شهید و شهادت و مروجان این حوزه در آستانه ۱۷ مرداد برگزار شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی پایتخت فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران)، بیان کرد: در اجرای مرحله نخست رویداد ملی فهما در سال گذشته ۳۳ کانون فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی برگزیده شدند که از این کانونها (یک کانون) شایسته تقدیر ویژه (۳ کانون) شایسته تقدیر و ۲۹ کانون دیگر نیز برگزیده انتخاب که با حمایت‌های مالی و بسته های فرهنگی مورد تقدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور شدند.

 

 

 

در اين جلسه با اهدای هدايایی از زحمات يک ساله خبرنگاران خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی تقدير شد.

 

گفتنی است طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و  نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله و نیز تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت تدوین و اجرایی شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 957490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha