آغاز توزیع بسته های معیشتی و اقلام حمایتی سپاه ثارالله استان کرمان در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه

سپاه ثارالله استان کرمان فاز دوم از دومین مرحله کمک های مومنانه را با توزیع بسته های معیشتی و اقلام حمایتی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، عصر چهارشنبه(۱۵ مرداد) در حاشیه مرحله دوم کمک های مومنانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رزمایش مواسات با فرمان حضرت امام خامنه ای در نیمه شعبان و با تشکیل قرارگاه های امام حسن مجتبی علیه السلام در سراسر کشور آغاز و تا پایان ماه رمضان در سه مرحله انجام شد؛ افزود: مرحله چهارم کمک به ذخیره خون استان بود.

 



 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه جلوه هایی از ایثار و نوعدوستی مردم عزیز در کشور و کرمان به نمایش گذاشته شد؛ تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه در روز عید قربان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان بر استمرار رزمایش کمک مومنانه و مشارکت مردمی تاکید کردند و فرمودند مردم ما با انگیزه الهی سراغ این کار می روند.

 



 

وی اظهار داشت: مرحله دوم این کمک ها با فعال شدن مجدد قرارگاه های امام حسن مجتبی علیه السلام در مرکز استان و شهرستان ها و با همکاری رده های حمایتی تشکیل و جمع آوری کمک ها با محوریت ائمه جماعات و پایگاه های بسیج و مساجد انجام شد.

 



سردار معروفی ادامه داد: در بانک اطلاعاتی ما تاکنون ۶۲ هزار و ۲۷۸ خانوار شناسایی شدند که کمک ها در سه گام دهه امامت و ولایت، دهه اول ماه محرم و دهه آخر صفر انجام می شود که گام نخست خود دو بازه زمانی دارد که شامل عید قربان و امروز(میلاد امام هادی) و از عید غدیر تا آغاز محرم است.

 



وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال اولین سال قربانی کردن برای شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بود؛ پویشی تحت عنوان "هر مسجد یک قربانی" فعال کردیم که یک هزار و ۹۶۰ قربانی برای شهید انجام و حرکت بسیار خوبی شد و گوشت های حاصل از آن به صورت بهداشتی بسته بندی و در اختیار خانواده های متضرر از کرونا قرار گرفت.

 

 



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آغاز توزیع ۱۸ هزار ۶۳۹ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، مرغ و... همزمان با ولادت امام هادی علیه السلام خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۵۵۴ کارت هدیه، بیش از ۶۸ هزار وعده غذای گرم در عید غدیر، ۵۷۵۰ سری لوازم التحریر، ۲ هزار و ۴۰ البسه، ۲۱ هزار و ۷۰۰ ماسک ، ۱۵۲ هزار قرص نان، ۱۵۷ تخته پتو و ۷۵ تخته قالی نیز توزیع خواهد شد.

 

وی همچنین از  ۸۴ سری جهیزیه، ۳۳ هزار بسته معیشتی، ۱۵ تا ۲۰ هزار سری لوازم التحریر، ۳ تا ۵ هزار کارت هدیه در فاز دوم این کمک ها خبر داد و از مسئولین و اصحاب رسانه هم قدردانی کرد و با بیان اینکه مردم نذورات محرم را با نیت امام حسین علیه السلام انفاق کنند ابراز امیدواری کرد: پایان این رزمایش نشاط و شادابی جامعه را فرا بگیرد که بزرگترین عبادت خدمت به خلق است.

 

 

 

 

کد خبر 957517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha