هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر مهرماه مجازی برگزار می شود

حلیمی گفت: هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر مهرماه با حضور مجازی کشورهای عراق، لبنان، مالزی، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه، آذربایجان، تاجیکستان، سوریه، مصر، واتیکان و ...به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «حبیب الله حلیمی جلودار» امروز(15مرداد) در نشست خبری دبیر علمی هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش غدیر، با بیان اینکه قرار بود این همایش در اسنفد ۹۸ به صورت حضوری برگزار شود چراکه حدود ۳۰ دانشگاه جهان و ایران با این اجلاس همکاری دارند، گفت: با شیوع ویروس کرونا تصمیم به تمدید همایش گرفته شد.

 

دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش غدیر افزود : در سال ۱۳۹۵ نخستین همایش علمی غدیر با حضور دانشمندان و اندیشمندان جهانی در تهران برگزار و ۲ جلد کتاب مقالات این همایش نیز چاپ شد و دومین اجلاس هم با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته امسال در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار می شود

 

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال زیاد محققان و پژوهشگران، زمان ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا شهریور ماه امسال تمدید شد، افزود: محورهای فراخوان مقاله برای دومین همایش غدیر شامل تحلیل مفهومی و مبانی نظری حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر ، ابعاد و سطوح حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر ، ویژگی ها ، ملاک ها و مصادیق حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر ، آسیب شناسی تحقق حکمرانی شایسته ، الگو و راهکارهای تحقق حکمرانی شایسته ، نقش و آثار حکمرانی شایسته ، غدیر ، حکمرانی شایسته و نظام های سیاسی و غدیر ، حکمرانی شایسته و دکترین مهدویت می شود.

 

حلیمی با اشاره به اینکه مقالات ممتاز و برتر در این هشت محور به چاپ خواهند رسید، گفت: پیش نشست هایی را در این زمینه داشتیم و خواهیم داشت، الان تصمیم بر این است که به صورت مجازی نشست ها را  داشته باشیم، امیدواریم بعد از تمام شدن شیوع ویروس کرونا یک مانور حضوری در بحث غدیر داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: درحال حاضر ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده و در دست داوری است، تلاش داریم با فرض تمام نشدن ویروس کرونا، همایش به صورت مجازی برگزار شود.

 

حلیمی، تصریح کرد: برای برگزاری این همایش در ۱۷ مهر ماه اقدام خواهیم کرد، در حالیکه پیش بینی ما برای برگزاری این همایش در ایام غدیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد مقالات دریافتی به ۲۵۰ مورد برسد، عنوان کرد:بیش از ۱۱ کشور در برگزاری این همایش بین المللی با ما همکاری علمی دارند.

 

حلیمی با بیان اینکه کشورهای عراق و لبنان، مالزی، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه، آذربایجان، تاجیکستان، سوریه، مصر، روم(واتیکان) و ... با ما همکاری دارند و مقاله ارسال کردند، اظهار کرد: دانشگاه عربستان با ما همکاری دارد ولی دولت این کشور هیچ همکاری با دبیرخانه این همایش ندارد.

 

 

 

کد خبر 957519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha