​کاهش نرخ ارز/ ۴۰ درصد مصوبات تنظیم بازار هماهنگی بین دستگاهی است

کلامی گفت: روند کاهش در نرخ ارز را شاهد هستیم و بانک مرکزی یک و نیم میلیارد دلار ارز نیمایی را در بازار عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کلامی» شامگاه امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: بیش از 40 درصد از مصوبات ستاد تنظیم بازار هماهنگی بین بخشی دستگاه های مرتبط است و در شرایط جنگ اقتصادی برای حمایت از تولید داخلی باید انعطاف لازم در این فضا در کشور به وجود بیاید.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید در جلسات و نشست ها با اتاق اصناف و بخش خصوصی به درک متقابل برسیم و در این شرایط که دشمن به دنبال زمین گیر کردن ما است هیچ راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی نخواهیم داشت.

 

کلامی بیان کرد: دشمن با فشارهای اقتصادی به دنبال آن است که مردم را از بدنه نظام جدا کند و جمهوری اسلامی را وادار کند که به پای میز مذاکره برگردد و آن چیزی که خود صلاح می دانند را به ما تحمیل کنند و ما را تحت سلطه خود نگاه بدارند.

 

وی افزود: در جنگ اقتصادی مهمترین مولفه ای که می تواند ما را زمین گیر کند ارز است و در کشور به بیش از 43 میلیارد دلار ارز نیاز داریم و پیش از این با 70 تا 80 درصد صادرات نفتی می توانستیم نیازهای ارزی کشور را تامین کنیم.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد:  دشمن برای اینکه انقلاب اسلامی را به زانو در بیاورد صادرات نفی و مراودات بانکی را نشانه گرفته است و ما برای پیروزی راهی جز این نداریم که صادرات غیرنفتی را گسترش دهیم.

 

کلامی با بیان اینکه در این فضا همه فعالان اقتصادی انتظار عدالت یکسان دارند، افزود: از بهمن سال گذشته مراودات بانکی ما مورد هدف دشمنان قرار گرفته است و ارز به انداز کافی به کشور برنگشته است و این مهم باعث بهم خوردن تقاضای ارزی در کشور شده است.

 

وی با بیان اینکه به عنوان دولت برای رفع وابستگی حمایت خود را از بخش خصوصی اعلام می کنیم، افزود: مقام معظم رهبری نیز به موضوع خودکفایی تاکید دارند و باید منابع را برای خود حفظ کنیم و اشتغال را برای فرزندان کشور به ارمغان بیاوریم.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت  متذکر شد: روند کاهش در نرخ ارز را شاهد هستیم و بانک مرکزی یک و نیم میلیارد دلار ارز نیمایی را در بازار عرضه می کند و همکاری لازم نیز برای برگشت ارز اتفاق افتاده است.

 

 

کد خبر 957573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha