کانون‌های مساجد در ایجاد بصیرت عمومی پیشگام باشند/ غدیر مایه وحدت امت اسلامی

حجت الاسلام کریم خانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بصیرت گفت: کانون‌های مساجد در ایجاد بصیرت عمومی در جامعه پیشگام باشند.

حجت الاسلام علی اصغر کریم‌خانی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با گرامیداشت عید غدیر خم اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید چهار گروه ولایت‌مدار، ولایت‌پذیر، ولایت‌ گریز و ولایت‌ستیز را برای مردم تبیین کنند و هر کدام از مصداق هایشان را نمایش دهند.

 این استاد حوزه و مدرس دانشگاه افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با بهره‌گیری از جلوه‌های هنری، بصری، کارهای صوتی و تصویری، نوشتاری و غیره موارد مذکور را تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نمودهای زیادی از ولایت مداری در جامعه وجود دارد که آنها می‌توانند در این بحث پیش‌قدم شوند و این نماد ها را به مردم معرفی کنند.

 این استاد اخلاق ادامه داد: باید شاخص های ولایت مداری در طول تاریخ و حال به جامعه معرفی شوند و این کانون‌های فرهنگی و هنری هستند که در حوزه‌های مختلف به ویژه مساجد که محور بسیاری از امورات هستند در این زمینه پیشگام باشند.

حجت الاسلام کریم‌خانی با تاکید بر محور بودن مساجد ادامه داد: کانون‌های مساجد جزئی از مسجد هستند و باید این پیوند کماکان مستحکم باقی بماند و با این پیوند بتوانیم ولایتمداری را در جامعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به مطالبات رهبری در زمینه ایجاد بصیرت عمومی عنوان کرد: کانون های مساجد ایجاد بصیرت عمومی در جامعه پیشگام باشند و زمانی که جبهه حق و باطل را بشناسیم یعنی هم ولایت و محبت نسبت به ائمه معصومین و هم برائت از دشمنان اهل‌بیت علیم السلام، این بصیرت نیز ایجاد می‌شود.

 وی عنوان کرد: غدیر چشمه همیشه جاری تاریخ است و غدیر برای ماندن در تاریخ و یک موقعیت در چند صد سال گذشته نیست و غدیر می تواند مایه وحدت در امت اسلامی باشد.

 

کد خبر 957608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha