انجام غربالگری کرونا برای ۱۲۰ هزار نفر از عشایر فارس

بهرامی گفت: برای ۱۲۰ هزار نفر از عشایر فارس، غربالگری کرونا نیز به انجام رسیده است و تا کنون فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در میان آنها نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (پنج شنبه 16 مرداد) با تبریک عید غدیر و روز خبرنگار به خبرنگاران گفت: اطلاع رسانی در حوزه های مختلف جایگاه والایی دارد و موجب آگاهی بخشی جامعه می شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس افزود: عشایر در کشور جایگاه والایی دارند و فارس با 30 هزار خانوار عشایری، بیشترین جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: عشایر فارس با حدود سه میلیون راس دام، ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند و زنان عشایری نقش مهمی در جامعه عشایر دارند و روزانه بیش از ۱۷ ساعت در حال کار هستند.

بهرامی با اشاره به تولیدات فرش دستباف عشایری فارس بیان کرد: عشایر استان سالانه، ۵۷ هزار متر مربع تولید فرش دستباف دارند و جایگاه مهمی در تولید به خود اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: بومگردی عشایری و زنجیره تولید گوشت قرمز از محورهای اشتغال زای جامعه عشایری است و در حال حاضر ۷۵ صندوق خرد زنان عشایری برای حدود ۲ هزار زن عشایری تشکیل شده که سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان جذب کرده و در حال چرخش است.

بهرامی از رشد 40 درصدی ارائه خدمات به جامعه عشایری خبر داد و گفت: در سال ۹۸ حدود 85 میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و 658 خانوار عشایری ارائه شد که نسبت به سال 97 ر 40 درصدی داشته است و سرانه، خدمت هر خانواده عشایری نیز سه میلیون تومان بوده است.

وی افزود: میان عشایر استان در سال 98 بیش از 18 هزار تن آرد نان توزیع شد، حدود 10 هزار خانوار نیز بیمه شدند، پلاک کوبی برای ۲۶۰ هزار دام به انجام رسید و چهار میلیون لیتر نفت سفید و ۵۳ هزار سیلندر گاز میان آنها توزیع شد.

مدیرکل امور عاشیر استان با تاکید بر کند شدن روند گردشگری عشایری در ایام کرونا عنوان کرد: در مناطق عشایری استان به دلیل ارتباط کمتر با افراد دیگر تا کنون گزارشی مبنی بر شیوع کرونا دریافت نشده است.

بهرامی افزود: ارائه توصیه های ایمنی، توزیع شیوه نامه ۳سه گانه و ماسک و مواد بهداشتی در جامعه عشایری فارس انجام و با کمک سپاه عشایر، بسته های معیشتی میان آنها توزیع شده است.

وی اعلام کرد: برای ۱۲۰ هزار نفر از عشایر فارس، غربالگری کرونا نیز به انجام رسیده است و تا کنون فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در میان آنها نداشته ایم.

کد خبر 957719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha