توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه

محترمی از توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی همزمان با آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خبر داد.

«امید محترمی» ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی مردم مومن و نوعدوست استان مرکزی و مسئولان در رزمایش کمک مومنانه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده رزمایش ملی همدلی و مواسات در کشور آغاز شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی در مرحله اول این رزمایش لبیک جانانه ای به رهبر و ولی امر خود گفتند و در این رزمایش خوش درخشیدند افزود: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان مرکزی از شامگاه گذشته آغاز شده است.

 

وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در  این رزمایش ادامه داد: کمک های مومنانه مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ارزش هر بسته‌ حمایتی بیش از سه میلیون ریال است، اضافه کرد: این بسته ها با مشارکت خیران و بسیج سازندگی استان جمع‌آوری و بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود.

 

محترمی در خصوص چگونگی شناسایی نیازمندان و اهدا کمک های مومنانه به آنها گفت: نیازمندان شهرهای مختلف استان توسط پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات و معتمدین هر محل شناسایی شدند و بسته‌های معیشتی تهیه شده با حفظ کرامت افراد در بین آنها توزیع خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی نیز در سه زمان مختلف انجام می شود، گفت: بخش اول این رزمایش همزمان با دهه امامت و ولایت در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه بخش دوم این رزمایش همزمان با دهه نخست ماه محرم‌الحرام انجام خواهد شد، ادامه داد: مرحله سوم این رزمایش نیز در دهه آخر ماه صفر برنامه ریزی شده است.

 

این مقام مسئول توزیع 15 هزار بسته معیشتی، یک هزار بسته نوشت افزار و 150 سری جهیزیه را از برنامه های روز نخست این رزمایش دانست و بیان کرد: ارزش هر سری جهیزیه ۱۵۰ میلیون ریال و هر بسته نوشت‌افزار نیز سه میلیون ریال بوده است.

 

محترمی در خصوص تهیه و توزیع جهیزیه در بین نیازمندان بیان کرد: بیساری از خانواده ها به دلیل ایجاد مشکلات اقتصادی و مالی که به وجود آمد قادر به فرستادن فرزندان به خانه بخت نبودند که در این راستا علاوه بر سبدهای معیشتی اقدام به تهیه جهیزیه برای این عزیزان به منظور آغاز زندگی مشترک شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی  با بیان اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان توزیع شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در مرحله دوم نیز لبیک دیگری به رهبر انقلاب گفته و گامی بلندتر در این مسیر برداریم.

 

وی ادامه داد: همدلی و مواسات و کمک به نیازمندان از دستورات دینی ما است و باید در همه زمان ها به ویژه در این زمان که با تحریم های ظالمانه، مشکلات اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکل برای افراد روبرو هستیم به آن توجه ویژه داشته باشیم .

کد خبر 957774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha