با حضور در میان خانواده شهدا از نورانیت این قدمگاه ها برخوردار می شویم

حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی گفت: با برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از نورانیت شهدا و بازماندگان آنها برخوردار می شویم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه «حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی» در ویدیو کنفرانسی که به مناسبت دیدار با خانواده های شهدا در سه شنبه های تکریم برگزار شد، گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند که باید با دیدار از خانواده های آنها بتوانیم این دین را هرچند به صورت بسیار ناچیز ادا کنیم.

 مشاور وزیر و رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تجلیل و حضور در کنار خانواده معظم شهدا وظیفه همه ماست چرا که این خانواده ها جوانان خود را برای دفاع از کشور و حفظ استقلال ما فدا کردند.

 در ادامه مراسم «حجت‌الاسلام ناصر خدایاری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درست است که شهدا زنده اند اما عدم حضور فیزیکی آنها در جمع دنیای ما با دیدار از خانواده های معظم شان جبران می شود و همواره زنده نگه داشتن نام و یاد این شهدا یک وظیفه همگانی است.

 وی ادامه داد: شهدا آبروی نظام هستند و ما وظیفه داریم خط مشی زندگی آنها را به کودکان و نوجوانان خود بازگو کنیم تا بتوانند در زندگی روزمره خود این بایدها و نبایدها را جاری کنند.

 این مسئول اضافه کرد:  ما هر چه داریم درسایه خون شهداست و این شهدا هستند که توانستند پرچم پرغرور انقلاب اسلامی ایران را برای همیشه به اهتزاز درآورند.

 در ادامه «حجت الاسلام اباذر بیگی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: خانواده شهدا در زمان جنگ فرزندان شان را تقدیم این نظام مقدس و آرمان‌های آن کردند و امروز نیز در سنگر کانون های مساجد به فعالیت های فرهنگی و هنری و مسجدی می پردازند.

 وی ادامه داد: خانواده شهدا هیچ وقت صحنه مبارزه را ترک نکردند و همواره بر اساس مقتضیات زمان پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند.

 این مسئول با بیان اینکه تجربه های پدران و مادران شهید باید همچون گوشواره ای بر گوش جوانان و مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: وقتی یک مسلمان از ارزشمندترین دارایی خود می گذارد یعنی توانسته است که به برترین درجه انسانیت نائل آیند که خانواده شهید شهدا این کار را با عمل به ما نشان دادند.

گفتنی است، بسیجی شهید «عوض حبیب زاده» در ۱۸ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه دارلک توسط نیروهای ضد انقلاب به همراه ۳۶ تن دیگر از همرزمان خود به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

کد خبر 957789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha