شمار جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۱۵ نفر رسید/ مرگ ۴ نفر در ۲۴ ساعت

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعته گذشته چهار نفر در اثر ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند، گفت: آمار فوتی کرونا در استان به ۱۱۵ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۱۶ مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران تنفسی و بیماران کرونایی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان‌جنوبی بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تست کرونای ۵۳ نفر از آن‌ها مثبت است، افزود: در حال حاضر ۱۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال ۶ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

 

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد جدید فوتی داشتیم و بدین ترتیب کل آمار قربانیان کرونا در استان به ۱۱۵مورد افزایش یافته است.

 

براساس آمار تحلیلی که توسط کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تهیه شده است در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که این آمار در کشور ۲۰ فوت بوده است.

 

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان حدود ۵۱ سال سن و میانگین سنی فوت شدگان نیز ۷۲ سال بوده است. در حال حاضر میانگین سنی موارد ابتلا و مرگ در حال کاهش است و حداقل سن افراد فوت شده ۳۴ و حداکثر ۹۷ سال است.

 

میزان مرگ و میر در افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده اند ۱۳.۴ درصد و در افراد بدون بیماری زمینه‌ای نیز ۴.۵ درصد بوده است. بیشترین بیماری‌های زمینه‌ای که احتمال مرگ و میر را در بیماران مبتلا به کرونا افزایش داد، بیماری‌ها مزمن ریوی و قلبی و عروقی بوده است.

کد خبر 957829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha