عید غدیر در سایه کمک های مومنانه به عید همدلی تبدیل می شود

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری جشن عید غدیر نیست بنابراین ستاد احیای غدیر قصد دارد با توزیع کمک های مومنانه و اطعام نیازمندان، این عید سعید را به عید همدلی تبدیل کند.

حجت الاسلام «احمد نجنو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: یکی از آداب عید غدیر که مطابق روایات و آموزه های دینی ما مورد تاکید ائمه معصومین علیهم السلام است، بزرگداشت عید غدیر و اطعام نیازمندان در این روز مبارک است.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج با اشاره به راه اندازی ستاد احیای غدیر تحت نظارت نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج، اظهار کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری جشن عید غدیر نیست بنابراین ستاد احیای غدیر قصد دارد با توزیع کمک های مومنانه و اطعام نیازمندان، این عید سعید را به عید همدلی تبدیل کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور با مشارکت خیرین، نهاد نماز جمعه، فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و دیگر مسئولین هم زمان با عید غدیر ۹ هزار پرس غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی در ۴ نقطه از این شهرستان از جمله مرکز شهر، چهل منی، چاه دادخدا و رمشک توزیع می شود.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: همچنین در لبیک به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه اکنون در حال جمع آوری کمک های مومنانه خیرین و بنیاد مستضعفین هستیم تا بتوانیم با تهیه و توزیع بسته های معیشتی مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی را اجرا کنیم.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: این بسته های معیشتی نیز با هدف کمک به بهبود معیشت خانواده های نیازمند به ویژه افراد متضرر از کرونا توزیع می شود.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی غدیر، توزیع بسته های فرهنگی در بین دانش آموزان است و علاوه بر این مسابقه کتابخوانی با محوریت خطبه غدیریه ویژه دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان اجرا شده و به برندگان نیز جوایزی اهدا می شود.

حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ستاد احیای غدیر، دیدار با سادات شهرستان است که به منظور عرض تبریک عید و تکریم سادات در روز عید غدیر این دیدار انجام می شود.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغی عید غدیر، تولید محتوا در فضای مجازی است و بر همین اساس کلیپ ها و عکس نوشته هایی تولید شده که در فضای مجازی منتشر می شوند و همچنین پویش هایی با هدف تبیین شخصیت امام علی علیه السلام و جایگاه امامت و ولایت راه اندازی شده است.

وی افزود: از سایر برنامه های دهه امامت و ولایت، آذین بندی شهر و نصب پرچم متناسب با این دهه می باشد که به همت ستاد احیای غدیر شهرستان، این مهم نیز انجام شده است.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: راه اندازی کاروان شادی غدیر، یکی دیگر از برنامه های این ستاد می باشد که با هدف تبلیغ غدیر و نیز ایجاد روحیه شادی و نشاط معنوی در بین مردم شهرها و روستاهای قلعه گنج راه اندازی شده است.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: پخش مولودی، توزیع بسته های فرهنگی و معیشتی از فعالیت های این کاروان می باشد و از عصر امروز فعالیت این کاروان آغاز شده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: فردا نیز کاروان شادی غدیر در مصلی نماز جمعه حضور می یابد و یکی از برنامه های آن راه اندازی میز پاسخ به شبهات دینی با محوریت غدیر می باشد.

کد خبر 957863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha