خبرنگار، خطیرنگار و راوی راستین حقیقت ها است

فرماندار شیروان گفت: خبرنگار، خطیرنگار و راوی راستین حقیقت ها است.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه در بیان دغدغه ها، مصائب و مشکلات هستند که می توانند زمینه بهبود شرایط و تغییر را فراهم آورند.

 

فرماندار شیروان بیان کرد: بدون تردید ۱۷ مرداد سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی ظرفیتی منحصر به فرد برای قدردانی از مردان و زنانی است که مهم ترین هدف خود را روشنگری و شفاف سازی در مسیر رشد و تعالی جامعه قرار داده اند.

 

مرآتی با اشاره به این که جوانان توانمند و پیشکسوتان عرصه خبر همواره ضمن اشاره به مشکلات و ایرادات به بیان راهکارها پرداخته و با انتقادات سازنده موجبات اصلاح امور را فراهم آوردند، ادامه داد: خبرنگاران با امیدزایی و اعتمادآفرینی در چالش ها و بحران ها به مدد سیستم مدیریتی آمده اند و با انعکاس مشکلات مردم در شهرها و روستاهای مختلف توانسته‌اند زمینه مدیریت بهتر را فراهم کنند.

 

وی عنوان کرد: امروز نقش خبرنگاران در انعکاس ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان به عنوان ایرانی کوچک حائز اهمیت بوده و آنان می توانند با برجسته سازی مزیت های نسبی استان و شهرستان نقش بسزایی در توجه به سرمایه گذاری و گردشگری داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در شیروان نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی همایش ها و موضوع سواد رسانه ای را بی بدیل دانست و خاطر نشان کرد: بدون شک معرفی و تبیین هرچه بیشتر و بهتر موضوع سواد رسانه ای در جامعه به وسیله ابزار رسانه و خبرنگاران سریع تر و بهتر تبیین و معرفی خواهد شد.

 

مرآتی با اشاره به جزییات و ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: ایجاد نهضت فراگیر برای ارتقای سواد رسانه‌ای به مدیریت، برنامه‌ریزی و اصول راهبردی نیاز دارد از این رو اگر ما برنامه كلان و اصول راهبردی نداشته باشیم قطعا مسیر راهبردی ما راه به جایی نخواهد برد، بنابراین همگرایی و هم‌افزایی بین متخصصان در بخش‌های مختلف باید رخ دهد.

 

 

وی اذعان داشت: سو‌اد رسانه‌ای علاوه بر افزایش اخلاق كاربری به مخاطب كمك می‌كند تا مصرف‌كننده صرف نباشد بلكه به تولیدكننده فعال در عرصه ارتباطات نیز تبدیل شود.

 

 

کد خبر 957891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha