اطعام محرومان در عید غدیر/ توزیع بسته‌های حمایتی در دهه امامت و ولایت

حجت‌الاسلام امامی با بیان‌اینکه اطعام نیازمندان از اولویت‌های اهالی مسجد علی‌بن ابیطالب(ع) به صورت هفتگی است، گفت: به مناسبت عید غدیر به ۶۰ خانواده سبد معیشتی اختصاص داده‌ایم و ۱۰۰ محروم را اطعام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره نقش فعالی در جوامع داشته اند، به گونه ای که در زمان پیامبر(ص) این پایگاه عبادی سیاسی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و رسیدگی به مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کردند. امروز هم هستند مساجدی که همان کارکردهای صدر اسلام را دارند و نه تنها قطب فرهنگی اجتماعی یک محله بلکه در رفع محرومیت هم نقش مهمی دارند.یکی از مساجد فعال در شهر تهران، مسجد«علی بن ابیطالب(ع)» واقع در بلوار آیت الله کاشانی در غرب تهران است.

 

این مسجد با اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری و کمک های مومنانه توانسته بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان را جذب فعالیت های این مسجد کند و دستگیر نیازمندان و خانواده های بی بضاعت باشد.

 

حجت الاسلام«عبدالرحیم امامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد «علی بن ابیطالب(ع)» بلوار آیت الله کاشانی اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی مسجد با همکاری کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت»، در محورهای حلقه های معرفتی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، آموزش نماز برای افرادی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند، در طول سال برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد«علی بن ابیطالب(ع)»بلوار آیت الله کاشانی افزود: هیئات هفتگی مسجد، هم از ابتدای تاسیس همواره تلاش می نموده است که پاسخگوی نیازهای فرهنگی همه اقشار در مسجد باشد. ضمن اینکه این مسجد با تاسیس باشگاه ورزشی در جوار مسجد در رشته های مختلف ورزشی به نوجوانان و جوانان خدمات گسترده ای ارایه می دهد.

 

وی برگزاری اعتکاف تحصیلی به همت کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» برای ۸۰ نفر از دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه های این مسجد در سالهای گذشته دانست و تصریح کرد: در اعتکاف تحصیلی دانش آموزان مدرسه علامه امینی که همجوار با مسجد است، در آستانه امتحانات آخر سال و یا در آستانه کنکور سراسری برای مدت دو ماه از ساعت هشت صبح تا ۹ شب با حضور معلمان و مشاورین تحصیلی در شبستان دوم مسجد علی بن ابیطالب(ع) که برای استفاده دانش آموزان آماده شده است، مشغول مطالعه و رفع اشکال درسی می شوند که البته امسال به دلیل شرایط بحران این برنامه لغو شد.

 

امام جماعت مسجد«علی بن ابیطالب(ع)»ادامه داد: علاوه بر برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی برای نوجوانان و جوانان برای بزرگسالان و بانوان هم برنامه هایی در مسجد برگزار می شود، از جمله این برنامه ها که می توان به آن اشاره کرد، نهضت سوادآموزی است که از معلمانان آموزش و پرورش برای ارایه آموزش های لازم درسی به بزرگسالان دعوت می شود. در کنار این برنامه مشاوره های خانوادگی و کلاس های آشپزی نیز برگزار می شود که با استقبال گسترده بانوان روبرو بوده است.

 

 حجت الاسلام امامی با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد به مناسبت دهه امامت و ولایت گفت: بخش خیریه مسجد به مناسبت عید غدیر خم در نظر دارد، قریب 100 بسته غذایی در میان خانواده های نیازمند توزیع کند. البته رویکرد اطعام به نیازمندان یکی از برنامه هایی است که پنج شنبه هر هفته در مسجد مورد توجه قرار می گیرد. همچنین بنا داریم به مناسبت عید غدیر خم برای برای 60 خانواده بی بضاعت سبد غذایی توزیع کنیم.

 

وی به برنامه های مسجد در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: ضدعفونی معابر و خیابان ها و توزیع اقلام بهداشتی از جمله اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کرونا بوده است،ضمن اینکه مسجد برای کسانی که در بحران کرونا دچار مشکل مالی شدند، وام اعطا کرد تا بخشی از مشکلات زندگی آنها از این طریق حل شود.

 

امام جماعت مسجد«علی بن ابیطالب(ع)» تهیه جهیزیه  برای نیازمندان در شرف ازدواج را یکی دیگر از اقدامات خیرخواهانه مسجد دانست و تصریح کرد: در طول ماه  حدودا دو جهیزیه در مسجد تهیه می شود تا کمک رسان نیازمندان در شرف ازدواج باشیم.

 

حجت الاسلام امامی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ علوی یکی از رویکردهای مسجد«علی بن ابیطالب(ع)» بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های سیره علوی سالیان سال است که در مسجد با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود تا در این زمینه مربی تربیت کنیم که بتوانند مروج سیره علوی برای جوانان و نوجوانان باشند. علاوه بر آن برگزاری دوره های سیری در نهج البلاغه یکی از دوره های آموزشی است که به صورت مستمر در مسجد برگزار می شود

 

یادآور می شود، مسجد علی بن ابیطالب(ع) واقع در خیابان آیت الله کاشانی، یکی از مجموعه های فرهنگی فعال و مساجد پر رفت و آمد در منطقه غرب تهران است.

کد خبر 957897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha