خبرگزاری شبستان در راستای رسالت دینی و مسجدی خود کارنامه موفقی داشته است

حسینی با تاکید بر اینکه خبرگزاری شبستان طی سال‌های گذشته کارنامه موفقی را در راستای رسالت خود در حوزه دینی و مسجدی کسب کرده است گفت: این خبرگزاری به ویژه در استان‌ها تاثیر خوبی داشته است.

خبرگزاری شبستان_ اهواز: 17 مرداد در سال 77 به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف به دست گروه تروریستی طالبان، از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار معرفی شده است. در این راستا خبرنگاران رسالت و وظایفی در انعکاس اخبار برعهده دارند که باید به آنها پایبند باشند.

 

به همین مناسبت «سید کریم حسینی» رئیس مجموع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز به نقش رسانه‌های ارزشی و دینی پرداخته‌ است که مشروح آن را در ذیل به می‌خوانیم.

 

نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

حسینی: با توجه به اینکه در یک جامعه دینی و در یک منطقه از جهان که دین بین اغلب مردم ریشه دارد، زندگی می‌کنیم و مردم کشور ما با رسانه‌ها سروکار و اعتقاد کامل به مسائل دینی دارند و دین با زندگی آنها عجین شده، قطعا نقش و رسالت رسانه‌های دینی را مهم‌تر می‌کند.

ابتدای حیات یک انسان در جامعه با مسائل دینی مرتبط است که نقش و رسالت رسانه‌های دینی می‌تواند بسیار موثر و نقش فعال و درخشنده‌ای داشته باشد که با توجه به اینکه مردم دین را جزء مهمی از زندگی خود می‌دانند رسانه‌های دینی می‌توانند در جای جای اجزای تشکیل‌دهنده زندگی مردم ورود کنند.

 

نقش رسانه‌های دینی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی چیست؟

حسینی: پایه و اساس هر جامعه‌ای خانواده‌ها هستند‌؛ خانواده‌های ایرانی هم اصولا منطبق بر دین و اصول دین هستند، بدیهی است که رسانه اگر با استفاده از هنر ارتباطی و تاثیرگذار خود بتواند در زندگی مردم ورود کنند، می‌تواند برای مقابله با هر گونه هجمه فرهنگی موثر باشد.

امروز دشمنان و بدخواهان دین چون می‌دانند دین تاثیرگذاری خودش را در زندگی مردم دارد ممکن است به تبلیغاتی علیه دین، تاثیرگذاری و تاثیر دین در فرهنگ مردم و بدبین کردن مردم نسبت به دین دست به کارهای تبلیغاتی و هجمه‌های فرهنگی بزنند که رسانه‌های دینی می‌توانند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشند.

مسائل دینی و روش‌های تبلیغ دینی و مقابله با اجماع فرهنگی هم مانند سایر حوزه‌ها باید به‌روز باشد و در این راستا ارتباط با بزرگان دینی و حوزه‌های علمیه می‌تواند در به‌روزرسانی روش‌ها الگوهای تاثیرگذار موثر باشد.

 

نظر شما در خصوص ارتباط میان جوانان و رسانه‌های دینی چیست؟

حسینی: خط اول مقابله با تهاجم‌های فرهنگی، رسانه‌های دینی هستند و رسانه‌ها می‌توانند در ارتباط خوب با مردم به‌ویژه جوانان موثر باشند به این علت که اعتقادات جوانان به دین اعتقادی ریشه‌دار است؛ رسانه‌های دینی می‌توانند این ارتباط را با جوانان جامعه برقرار کنند و همچنین می‌توانند راهکارمقابله با تهاجم فرهنگی را برای نسل جوان داشته باشند.

تاثیر رسانه‌های دینی را می‌توان در یک ارتباط دوسویه دانست بدین معنا که یک سوی آن رسانه و سوی دیگر آن ارتباط با بزرگان دینی و کارشناسان دین هستند چراکه امروزه علمای دینی و حوزه‌های علمیه می‌توانند در الگودهی و پیاده کردن روش‌های مناسب تبلیغات دینی و مقابله با هجمه‌های دینی همراهی داشته باشند.

رسانه‌های دینی باید بتوانند این ارتباط معنادار و موثر را با این منابع داشته باشند، چراکه این ارتباط باعث موفق‌تر شدن رسانه خواهد بود.

 

نظر شما در خصوص معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه‌های دینی چیست؟

حسینی: اعتقاد داریم اماکن مذهبی و دینی تاثیرگذاری بسیار زیادی در پیاده کردن فرهنگ و مسائل فرهنگی دارند و همچنین در تدوین مسائل مذهبی می‌تواند بسیار موثر باشند.

اماکن مذهبی در عالم معنویت و معنوی بودن این امکان را خود به خود بر تاثیرگذاری تبلیغات دینی و مقابله با هجمه های دینی را دوچندان می‌کند.

 

نظر خود را در خصوص فعالیت‌های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی مسجدی بیان کنید.

حسینی: یکی از خبرگزاری‌هایی که ما چندین سال با آن آشنا هستیم خبرگزاری شبستان یک رسانه فعال دینی مسجدی است و جای آن را قبل از اینکه این خبرگزاری و خبرگزاری‌های مشابه به وجود بیایند در بین خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها خالی می دیدیم که خوشبختانه با راه‌اندازی خبرگزاری شبستان تاثیر خود را به ویژه در استان‌ها به‌خوبی نشان داده است.

البته ما اعتقاد داریم که ظرفیت استفاده از حوزه رسانه‌ای ظرفیت بالاتری است و به آن نقطه‌ای که باید برسد تا بتواند ارتباط همه‌گیر را با مردم و جوانان داشته باشد بیش از این‌ها است. به‌روزرسانی فعالیت‌ها، فراوانی فعالیت‌ها و استفاده از الگوهای موفق از جمله این کارها است.

این خبرگزاری توانایی این را دارد که خودش را بهتر نشان دهد و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؛ با وجود فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته از خبرگزاری شبستان دیده‌ایم شاهد بودیم که این خبرگزاری کارنامه موفقی داشته که امیدواریم با فعالیت‌های بیشتر، موثرتر واقع شود.

 

کد خبر 957993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha