شیطنت های آمریکا و صهیونیست در منطقه تمامی ندارد

حجت الاسلام باقری ارومی به حادثه انفجار بیروت اشاره کرد و گفت: شیطنت های آمریکا و صهیونیست در منطقه تمامی ندارد و حمایت های برخی خائنین عرب که در حمایت از داعش مواد منفجره و سلاح تهیه می کردند این بار دامن مردم بی گناه بیروت را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم،حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته (۱۷ مرداد) آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و بیان اهمیت مسئله امامت و ولایت به بیان فضائل این روز به عنوان عید بزرگ الهی و روز اکمال دین و اتمام نعمت پرداخت.

 

امام جمعه اسالم نعمت امامت و ولایت و هدایت به وسیله امامت را بزرگترین نعمت و موهبت الهی بر بشر دانست و افزود: خوشا به حال کسانی که ظرف وجودشون از صهبای معرفت امیرالمؤمنین علی(ع) پر شده است چرا که هیچ عملی و هیچ عقیده ای بدون قبول ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) در نزد خدا پذیرفته نیست.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم گفت: همانطور که امام خامنه ای فرمودند: «هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بگیرد ایشان هم به همان تصمیم عمل خواهند کرد.»

 

حجت الاسلام باقری ارومی ادامه داد: باید متوجه باشیم که در شرایط خاص و حساسی قرار داریم، عزاداری مستحب اما حفظ جان و سلامت انسان ها واجب است. اما این به آن معنا نیست که ما دست از ابراز علاقه و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) برداریم، عزاداری تعطیل نمی شود بلکه تغییر شکل می دهد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با بیان اینکه از حادثه کربلا تا امروز با همین اشک و بکاء نهضت عاشورا زنده مانده است اما زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) فقط سینه زنی و زنجیر زنی نیست، خاطرنشان کرد: باید خودمان را برای مواجهه با شرایط جدید آماده کنیم و با روش های جدید پیام عاشورای امام حسین(ع) را به عالم برسانیم.

 

وی اضافه کرد: در این بین کسانی که خلاقیت دارند و مدیریت فرهنگی را به خوبی بلدند برای ورود به شرایط جدید مشکلی ندارند اما کسانی که مدیریت فرهنگی بلد نیستند همیشه صدای اعتراشان بلند است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای کنسولگری ایران در مزار شریف که به دست طالبان به شهادت رسیدند، تصریح کرد: قلم خبرنگار سلاح اوست و باید بسیار مراقب باشد که این سلاح را به کدام سمت نشانه رفته است و در عمل به رسالت خود باید بهترین اهداف را با دقت نشانه گیری کند.

 

امام جمعه اسالم ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان و جانباختگان حادثه انفجار عصر سه شنبه بیروت گفت: شیطنت های آمریکا و صهیونیست در منطقه تمامی ندارد و حمایت های برخی خائنین عرب که در حمایت از داعش مواد منفجره و سلاح تهیه می کردند این بار دامن مردم بی گناه بیروت را گرفت.

 

حجت الاسلام باقری ارومی اظهارکرد: آمریکا و همدستانش می خواهند از این حادثه بهره برداری سیاسی کنند و انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان ببرند ولی به فضل خدا نفس های پایانی خود را می کشند.

کد خبر 958022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha