آمریکا به موازات تحریم ها علیه ایران جریان تحریف راه انداخته است 

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: آمریکا به موازات وضع تحریم ها علیه ایران، جریان تحریف راه انداخته است و چنانچه جریان تحریف با شکست مواجه شود تحریم نیز شکست می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۷ مرداد حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه در رودبار جنوب، گفت: آمریکا از وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران ۳ هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال می کند، در هدف کوتاه مدت قصد دارد مردم را به ستوه آورده و نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کند، در هدف میان می خواهد مانع پیشرفت کشور مخصوصا پیشرفت علمی می شود و در نهایت در هدف بلند مدت به دنبال ورشکستگی کشور است.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: آمریکا به موازات وضع تحریم ها علیه ایران، جریان تحریف راه انداخته است و چنانچه جریان تحریف با شکست مواجه شود تحریم نیز شکست می خورد.

وی ابراز کرد: تحریف یعنی واژگون جلوه دادن واقعیت ها، به طور مثال برخی کشورها به ما می گویند؛ به خاطر انرژی هسته ای شما را تحریم می کنند و این را کنار بگذارید اما خود آنها انرژی هسته ای دارند و می خواهد واقعیت برخورداری از انرژی هسته ای را بد جلوه دهند.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: متاسفانه دشمنان قصد دارند جلوی نفوذ منطقه ای ایران را بگیرند اگر ما در منطقه نفوذ نداشتیم امروز داعش در کنار مرزهای ما حضور داشت و دشمن بیش از ۴۰ سال است که دشمنی می کند و به لطف خدا تا به حال شکست های سختی خورده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز عید قربان، بیان کرد: دهه اول ذی الحجه دهه تضرع و دعا به محضر پروردگار بود و دهه دوم آن دهه امامت و ولایت است و این دهه را محضر همه مومنین تبریک عرض می کنم.

وی تصریح کرد: اطعام نیازمندان در روز عید غدیر بسیار تا بسیار مهم و پر فضیلت است و در شهر ما نیز مردم مومن و محب امیرالمومنین علی علیه السلام پای کار آمده اند تا بزرگداشت این روز را پررنگ تر از سال های گذشته برگزار کرده و به نیازمندان کمک کنند.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: یکی از تاکیدهای مهم مقام معظم رهبری، عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است بنابراین با توجه به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقامه فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان رودبار جنوب بلامانع است.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: یکی دیگر از توصیه های رهبری تداوم رزمایش کمک مومنانه است و ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای اجرای دومین مرحله از این رزمایش است.

وی با اشاره به برخی از فضائل امیر المومنین علی علیه السلام، ابراز کرد: در این باره رسول (ص) خدا فرمودند: برای علی علیه السلام فضائل زیادی است که قابل شمارش نیستند.

حجت الاسلام گروهی با بیان این مطلب که رسول خدا (ص) ۲ مسئولیت کلیدی را در سال آخر عمر خود انجام دادند، خاطرنشان کرد: یکی از این مسئولیت ها انجام مناسک حج و دیگری امامت و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام بود و در چندین جا درباره خلافت و جانشینی علی علیه السلام سخن  گفتند.

خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: البته ضروری بود که مسئله جانشینی و ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام را در مکانی مطرح شود که بیشتر مسلمانان حضور داشته باشند و بهترین مکان غدیر خم بود که حضرت جبرئیل نازل شد و در آنجا رسول خدا (ص) فرمودند؛ من کنت مولا فهذا علی مولاه.

وی اضافه کرد: خداوند باری تعالی فرمود؛ اطیعوا الله و اطیعوا رسول و اولوالامر منکم، بر اساس این آیه امروز ما باید از ولی فقیه زمان یعنی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تبعیت و اطاعت کنیم.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: در جایی دیگر رسول خدا (ص) فرمودند؛ ای علی اگر بنده ای مانند عبادت حضرت نوح در میان قوم خود عبادت کند و به اندازه کوه احد انفاق کند و هزار حج با پای پیاده به جای آورد و در بین صفا و مروه کشته شود ولی ولایت تو را قبول نداشته باشد بوی بهشت به مشام او نمی رسد و وارد بهشت نمی شود.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: خدا را بر این نعمت بزرگ‌ بسیار تا بسیار  شاکریم امیرالمومنین علی علیه السلام یک عبد و بنده به تمام معنا بوده و در ۵ سالی که حاکم بودند عدالت را با تمام وجود اجرا کرده و به دلیل شدت عدالتش به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به حادثه تلخ انفجار در بیروت، ابراز کرد: به دولت و ملت و خانواده های جان باخته  لبنان تسلیت عرض می کنم، این بندر نقش کلیدی را برای کشور لبنان داشت و ۳۰۰ هزار نفر بی خانه و کاشانه شدند.

حجت الاسلام گروهی در خاتمه تاکید کرد: دشمن می خواهد طوری وانمود کند که حزب الله را مقصر جلوه دهد و این حرف دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل است، نیروهای امنیتی لبنان باید تحقیق و تفحص کنند و مقصران را شناسایی کنند.

کد خبر 958032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha